Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, August 24, 2015

Ekonomi Malaysia Bakal Hancur & Musnah? Jangan tipu lah..




Mesej WhatsApp dari pembaca ke #KLChronicle

"Ok. The actual situation on Ringgit macam ni bro. The economic fundamentals kita tak terkesan sangat, sebab tu bila Ringgit turun 20%, harga barang tak pula naik 20%. Harga barang semua adalah stabil, interest rate pun stabil. Pihak pembangkang yang main propaganda yang RM lemah ni macam langit nak runtuh.

Pihak yang terkesan kepada kejatuhan Ringgit ni adalah businessman yang buat importers, dan orang kaya yang mampu hantar anak pergi study oversea pakai duit sendiri. Most people termasuk businessman yang export barang sebenarnya untung atau tak terkesan dari kejatuhan Ringgit ni.

Aku dulu belajar Forex kat univeristi, so aku tau sikit-sikit pasal tukaran wang asing ni. Kalau kita nak tambat Ringgit kita kena pakai Foreign Reserve kita yang sebanyak USD100 billion simpanan di Bank Negara untuk beli Ringgit pakai USD yang ada.

Persoalannya, adakah berbaloi kita pakai simpanan rizab kita untuk bagi manfaat kepada segelintir sahaja pihak yang mostly antaranya businessman importer dan orang kaya yang anak belajar di oversea atas tanggungan sendiri?

Lu pikir lah sendiri..


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.