Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, August 26, 2015

Bersih 4.0: Polis jangan ragu-ragu nak tangkap pastor | Blogger Helen Ang Ada Butirannya


PAS memutus untuk tidak mengerah ahli serta penyokongnya ke Bersih 4.0, kata kenyataan rasmi yang dikeluarkan setiausaha agung parti Takiyuddin Hassan hari ini.

Dengan ini bermakna majoriti yang bakal menyertai perhimpunan haram tersebut akan terdiri orang Cina dan Kristian.


BAWAH: Politikus yang menunggang agama

hannah Hubby & I both preaching


Gereja ibarat saraf dan nadi Bersih

Seorang pembaca blog ini Calvin Sankaran berpendapat bahawa gereja merupakan sebahagian daripada Bersih sejak dari awal kemunculan gerakan kuning tersebut.

Mengikut pemerhatian beliau, ada di kalangan pemimpin Kristian evangelis pembangkang yang sering berkhutbah di gereja. Ada juga yang menggunakan kesempatan itu untuk menggalak qariah mereka supaya memberi sokongan bagi aktiviti politik beserta juga turun padang ketika siri Bersih.

BAWAH: Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah dengan Hannah Yeoh

Hannah Maria crop

Hannah Yeoh preaching in church this morning


Komen Calvin Sankaran 2015/08/25 at 11:03 am,


Uskup Ng Moon Hin
Uskup Ng Moon Hin


The churches always been a part of Bersih from day 1. Many of the Pakatoon and Bersih leaders are staunch Christian evangelists as Helen has exposed here many times. In fact just like the Chinese schools acted as recruitment centres for PKM, now the churches have become the nerve centres for Pakatan and Bersih.
Some churches’ sermons include Pakatan leaders frequently especially during the elections or during Bersih demos. In fact many churches are openly asking their flocks to attend the Bersih demo.

Perhaps our new ministers Syed Keruak and Rahman Dahlan should demand those churches who are political to register themselves as political parties.”

BAWAH: Hannah Yeoh menerima cek bagi pihak Kingdom Christian Fellowship, iaitu sebuah syarikat “Berhad”

HannahKingdomCheque


Anggap sahaja ‘gereja RM2’ sebagai entiti politik


Politikus evangelis DAP ini menyebar ajaran mereka di merata tempat, terutamanya di gereja evangelis.

Ada juga di kalangan paderi yang terang-terang menggalakkan anak buah mereka menyertai Bersih.

Betul juga pandangan Calvin bahawa tindak-tanduk sesetengah gereja lebih mirip kepada parti politik.


Hannah preaching at the Methodist church!

Hannah preaching Cheras

Hannah hubby preaching Seri Kembangan


Pastor evangelis sebenarnya aktivis politik

Gereja-gereja yang didaftarkan sebagai syarikat RM2 tidak harus diiktiraf sebagai badan agama. Gereja XYZ yang bergelar Sdn Bhd bukan pertubuhan agama di sisi undang-undang; sebaliknya ia sebuah perdagangan komersial.

Justeru itu, paderi dan pastor mereka harus juga dilihat sebagai penggiat politik.


pastorsBersh3.0


Bersih akan dibanjiri Kristian yang cenderung histeria

Bangunan mereka yang tidak memperolehi permit sah untuk menjalankan operasi sebagai rumah ibadah pula boleh dianggap gedung perniagaan.

Sekiranya orang gereja berminat untuk berkecimpung dalam aktivisme Bersih – gambar atas – maka mereka wajar dilayan polis sebagai pendemo pembangkang.
Lagipun ada juga di antara mereka yang merupakan ‘pastor-pastor’ tak bertauliah – umpamanya Hannah Yeoh. 


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.