Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, August 25, 2015

Cina Cari Penyakit


Tak pasal-pasal Grandpapa Dapster menggelar pertubuhan yang mempunyai tiga juta orang ahli Melayu sebagai “United MORONS National Organization”.

Berulang-ulang Kit Siang mengumpat Umno dengan nama rekaannya yang menghina – lihat kenyataan Mursyidul Am DAP itu dua hari lepas di mana dia telah menyebut “morons” sebanyak lima kali.

Anaknya Papa Dapster pula tak semena-mena mahu langgar Menteri Pertahanan beserta Menteri Pendidikan. Dipanggilnya Hishammuddin Hussein and Mahdzir Khalid sebagai “tidak matang.

Guan Eng juga mendakwa kedua-dua menteri tersebut telah “menyalahgunakan kuasa mereka untuk menafikan hak [Pulau Pinang] untuk sama-sama meraikan kemerdekaan negara ini” walhal ia pentadbiran negerinya yang tidak sewaktu dengan tema kebangsaan tahun ini.

Untuk mengelak daripada bertanggungjawab ke atas kemelut ‘Bersih’ ciptaannya sendiri, Guan Eng cuba mengalih dengan mencari salah orang lain (yang sebenarnya tidak ada kena-mengena).

Gelagat Guan Eng yang suka menafi memang tak ubah dengan perangai Mama Dapster.


Duringsitting

twit1

Sneaky bastards

Hannah Yeoh juga sama licik dengan Papa Dapster dalam hal menepis.

Apabila Adun evangelista DAP itu dirakam kamera litar (CCTV) asyik bermain Facebook tatkala mesyuarat DUN sedang berjalan, dia menangkis dengan dolak-dalih yang cukup lucu.

Lihat tweetnya di bawah – “U hv a problem with fb, ask @NajibRazak what he thinks of it”.


Hannah thats my official fb page linked to twitter which I update regularly

Sukatan pelajaran di Sekolah Demokrasi DAP


Alahai! Apa lah kaitan Perdana Menteri dengan kealpaan YB Jerusubang yang enggan menumpu perhatian ketika DUN Selangor bersidang. Nota: Waktu itu Hannah Yeoh belum lagi dilantik jadi Puan Speaker.

Orang yang mengajukan soalan I was asking abt a photo circulating in blogs… Of an Adun on PC ‘FB’ing during assembly…” kepada si Hannah seterusnya disekat oleh @hannahyeoh daripada garis masa Twitternya.


Inilah kebebasan suara yang diajar Sekolah Demokrasi DAP – tanya saja sesuatu benda yang mendedahkan lakonan mereka, akan digam serta-merta.

Nota: Azizi Safar yang “dah kena block dengan Ratu Twitter” – lihat tweet atas – adalah Setiausaha Kerja BN Pulau Pinang.


hannah For the freedom to speak freely in the House

@hannahyeoh really angry


Pengikut-pengikut taksub dihasut untuk mengambil risiko


Para pemimpin evangelista DAP (lihat gambar atas) selalu menggesa awam agar bawa sepanduk dan berdemo sana sini.

Selang empat hari nanti, macai-macai mereka akan berguling-guling di atas jalanraya.

Inilah kaedah licik pembangkang beroperasi. Naikkan amarah di kalangan penyokong mereka untuk jatuhkan kerajaan supaya DAP boleh memerintah kelak.

http://old.malaysiakini.com/news/309758

Hannah really angry

Anwat demo angry 1
Pendemo dekat kawasan Masjid India, KL

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.