Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, July 6, 2015

Tuduhan RM2.6 Bilion Ke Atas DS Najib Satu Pembohongan Di Siang Bolong


1. Dakwaan kononnya Falcon Private Bank Swiss private banking cawangan Singapura telah menyalurkan USD 619,999.998 ke akaun peribadi Dato Sri Mohd Najib bin Hj Abd Razak yang bernombor 2112022009694 Ambank pada 21/03/2013, manakala Tanore Finance Corp yang berdaftar di British Virgin Islands menghantar USD60.999.998 ke akaun yang sama pada 23/03/2013. Walau bagaimanapun akaun yang dikatakan milik Dato Sri Najib tersebut ditutup pada 30/08/2013.

2. Satu persoalan yang amat jelas, dengan jumlah wang yang begitu besar, apa kah Bank Negara Malaysia tidak mengetahui? Dan juga apa kah pihak Amerika Syarikat tidak manaruh curiga terhadap peredaran wang tersebut kerana melibatkan USD?

3. Mengapa hanya didedahkan pada 2 julai melalui WSJ? Mengapa melalui WSJ? dan kemudian diuar-uarkan oleh Sarawak Reports? Apa kah Sarawak reports bersandiwara dengan WSJ? kerana portal itu didapati kantoi atas laporan yang dikaitkan dengan PetroSaudi dan 1MDB dimana maklumat yang diperolehi daripada bekas kakitangan PetroSaudi Xavier Andre Justo yang mencuri maklumat daripada majikannnya, kemudian maklumat itu ditokok tambah, direkayasa. Mengapa hanya sekarang didedahkan sedangkan perkara itu sudah berlalu lebih 2 tahun.

4. WSJ dalam laporannya cuba memerangkap sumber daripada Pasukan Khas yang ditubuhkan pada 9 Mac 2015 bagi menyiasat 1MDB. Benar juga, salah seorang yang terperangkap dengan laporan WSJ tersebut tidak lain tidak bukan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail.

5. Dalam memberi respon kepada laporan WSJ tersebut, DS Najib macam hilang pertimbangan, selain mendakwa laporan tersebut merupakan satu sabotaj bagi memburukkan beliau dan juga mengaitkan laporan tersebut kepada Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad. Kenyataan demikian itu, memang boleh berlaku apabila seseorang terkejut and marah.

6. Selepas DS Najib tenang semula, beliau pada Ahad di Semenyih Selangor, menyatakan pihak peguamnya sedang menyusun strategi bagi menyaman WSJ. Para peguam beliau mengumpul semua fakta sebagai asas kepada saman tersebut.


7. Adalah terlalu songsang seorang yang berkedudukan tinggi seperti DS Najib begitu daif mempergunakan akaun peribadi apa tah lagi berkaitan wang "curi". Sesuatu yang amat lucu apa yang dilakukan oleh WSJ kemudian, laporan tersebut diuar-uarkan pula oleh pembangkang termasuk seluruh portal mereka.  


2 comments :

Anonymous said...

Tengoklah juga MARA - TAK ADIL betul dilayan pd. CEO dan pengerusinya begitu; apahal begini?! Dan si AGLIBERAL; yg. terus SERBU 3 sy. tu hasil repot-KEREPOT WSJ tu apasal?! Sebenaqnya WSJ ini adalah media ZIONIS/Barat-amat-KEPARAT! Pernah si media KEPARAT ni serang pemimpin ISrael/Barat depa sendiri yg. asyik mendpt. dana termasuk utk. kempen pilihanraya depa, dari sy.-sy. SENJATA yg. mendpt. KEUNTUNGAN berBILLION utk. tak habis-habis MENYERANG/MEROMPAK Dunia Islam sewenangnya?!

Kita sepatutnya JANGAN asyik DEFENSIF - tetapi pemimpin-pemimpin Islam/Melayu juga mesti asyik SERANG ("ATTACK")! Itulah strategi perang memanjang Barat/Zionis dan EJEN-EJEN depa dari puak si PENGGANAS ANTI-ISLAM/Melayu dari puaka PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-ANJING KURAP-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1, sampaikan Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) boleh diJAJAH sewenangnya!

Yg. aku heran tu, asyik-asyik INSTITUSI-INSTITUSI/INDIVIDU-INDIVIDU yg. menjaga KEPENTINGAN-KEBAJIKAN Bumiputera Islam/Melayu kita yg. diSERANG BERTUBI oleh MUSUH-MUSUH BUMIPUTERA Islam/Melayu ni - dr. YAB PM kita, MH370/17 (sampai MAS dah makin diKUASAI si Barat/Zionis), IMDB, Tabung Haji, FELDA, MARA, BERAS sy. BUMIPUTERA Islam/Melayu mega, FAIZA, dan sekrg. Yayasan Patriot tu!

Bahkan harga HARTANAH memang sering naik-turun mengikut harga pasaran sekarang - tengok sajalah walau kat M'sia ni; apalagi di bandar-bandar besar di Barat!

PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. asyik jual tanah K'jaan Negeri dgn. murah termasuk pd. sy.-sy. SingaPORK, tak pula dikacau -maka PI MAMPOS 'Ngo' NWO("New World Order")-LIBERAL-EJEN-si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no 1 tu!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Saman 3 billion kasi bungkus terus

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.