Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, March 24, 2015

Rara Pakai SELUO KETAT Tapi Tuntut TURUN.... Nak Tengok TAK BOLEH NAIK

Rara muncul di demo GST di pejabat kastam di Kelana Jaya.
 
Dah orang jeling-jeling dan seronok, dia surun turun pulak ...

Kah kah kah

GST tu bukan untuk menuntut orang supaya TURUN dan TAK BOLEH NAIK.

Ianya supaya rakyat TAK DITIPU ditipu oleh peniaga-peniaga yang tak bayar cukai, ambil cukai tapi tak salorkan kepada kerajaan, dan hentikan SST 11% diganti cukai 6%.

Oleh itu Rara usah nak menipu.

Pembetulan: Cukai yang dikutip untuk ayam boleh dapat rebate untuk peniaga.

Barang asas tidak terjejas dan tiada GST. Hanya barang tambah nilai saja yang naik.

Takpa Rara, sewa semalam di lokap tak kena GST. Malah makan free dari kerajaan Malaysia.

Rara dan kawan-kawan SSMM ni semua faham kah cukai consumption sebagai mengemaskinikan sistem cukai negara ini yang terlalu bergantung kepada hanya 1 juta rakyat bayar cukai dan 65% kutipan cukai hanya bergantung kepada Petronas dan GLC?

Usah nak auta rakyat tertindas sebab Rara bela orang Cina DAP yang banyak menipu kerajaan dan mengelak cukai. Janganlah layan mereka yang suka kata mereka tax payer maka nak hak bersuara dengan kuat-kuat.

Cukai pun tak bayar dan kerajaan Malaysia yang selama ini cari pendapatan sendiri untuk biayai kerajaan. Pembayar cukai sepatutnya bersyukor sebab sudahlah sumbangan hanya cifut tapi macam-macam manafaat diperolehi!!!

Baik Rara dan kawan-kawan tu habiskan belajar dan jadi pembayar cukai dahulu sebelum nak tuntut apa-apa dari kerajaan. Kamu belum ada hak yang muktamad selagi kamu tiada sumbangan kepada kerajaan sebagai pembayar cukai.

Cr : The Unspinners

1 comment :

Anonymous said...

Aku heran betul - BETINA pakai tudung tapi pakai seluaq/kain punya ketat, tunjuk p***** dia nak MAMPOS! BETINA jenis ni BETINA MIANG nak MAMPOS!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.