Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, January 13, 2013


BIBLE BAHASA MELAYU JADI ISU DAP!!!

Isu Al-Kitab atau Bible versi Bahasa Melayu yang ditahan daripada dibawa masuk ke Malaysia oleh pihak berkuasa, telah diangkat dan dihangatkan oleh para pemimpin DAP. Rata-rata kebanyakan daripada mereka menyifatkan tindakan kerajaan Malaysia itu telah menghalang kebebasan beragama kerana tidak membenarkan Al-Kitab dijadikan rujukan rasmi kaum Kristian.

Antara yang paling lantang mempersoalkan tindakan kerajaan itu adalah Teresa Kok menerusi laman blognya, Hannah Yeo menerusi laman TWITTER dan Lim Kit Siang juga menerusi laman TWITTER. Yang mereka angkat ialah, KAUM KRISTIAN TIDAK BERPUAS HATI DENGAN NAJIB ABDUL RAZAK.

Apa sebenarnya yang cuba dilakukan oleh DAP dalam hal ini? Membenarkan Al-Kitab berbahasa Melayu secara meluas walaupun Perlembagaan Negara secara jelas, tidak membenarkan penyebaran agama lain selain Islam di negara ini? Membenarkan Al-Kitab 'dijual' dan disebarkan secara meluas atas nama kebebasan beragama walhal sudah ada larangan jelas tentang hal ini?

Malah kerjasama erat PAS dan Melayu PKR antara faktor penyumbang kemenangan calon DAP pada PRK Parlimen Sibu pada 2010. Apa tidaknya, isu penggunaan ‘kalimah Allah’ oleh pihak Gereja Katolik yang telah reda dijadikan modal politik oleh jentera DAP dengan sokongan Pas untuk meraih undi. walau pun, Dr. Haron Din menggesa agar pakatan pembangkang menghentikan membawa isu penggunaan kalimah Allah sebagai modal kempen bagi tujuan meraih sokongan pengundi-pengundi kristian si Sibu.PAS sanggup menjual maruah agama kerana bersekongkol dengan DAP untuk terus mempermainkan isu kalimah Allah, walaupun sedar perbuatan itu telah menggugat serta memperlekehkan kesucian Islam
Slogan mempertahankan agama dan bangsa, nampaknya hanyalah satu slogan retorik kerana masing-masing lebih sibuk mempertahankan diri agar tidak terpinggir daripada jawatan yang diidam-idamkan.

Adakah para pemimpin Melayu-Islam di negara ini beranggapan Al-Kitab berbahasa Melayu dan isu persengketaan agama yang cuba dicetuskan oleh para pemimpin DAP sebagai satu isu mudah, remeh dan tidak besar berbanding mempertahankan jawatan yang dianut?

Mana para pemimpin Melayu? Mana unit perang saraf Melayu-Islam? Mana pendokong jemaah Islam yang konon-kononnya untuk melihat kepemimpinan Islam mendaulatkan al Quran dan al Hadis?

Ikuti pautan-pautan di bawah untuk info selanjunya

>     KRISTIAN DAP BERJAYA MENGKAFIRKAN PEMIMPIN2 DAN  AHLI2 PAS !!!

*  http://budaksrikinta.blogspot.com/2012/12/kristian-dap-berjaya-mengkafirkan_23.html

>   Hannah Yeoh’s connection with City Harvest Church / Reverend’s bogus PhD?

sumber: 
helen ang
budak sri kinta

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.