Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, January 16, 2013

MACAM MANA BIAWAK BOLEH JADI KAMBING???




Heh! Pelik jugak bila dengar cerita ni. Rupanya, Si Tokong Biawak tu bukan la biawak yang biasa. Rupanya dia dah dijadikan Kambing. Ini satu keajaiban.

Mana tidaknya. Macam mana seekor biawak boleh bertukar jadi Kambing pulak? Semuanya gara - gara nak membangkitkan isu pasal kalimah Allah tu la.

Si Ketua Penipu tu katanya hanya mempergunakan Si Tokong Biawak tu sebagai Kambing Hitam untuk kembali menghangatkan isu tersebut. 

Tujuannya tak de lain. Hanya untuk memancing undi di Sabah. Sebab bagi Si Ketua Penipu tu, Sabah merupakan satu kawasan yang strategik untuk dirampas dari BN.

Dalam perkembangan lain, Semut dengar cerita, Si Ketua Penipu tu marah bila Majlis Syura berjaya mendesak Si Pok Nik tu untuk berubah pendirian.

Kalau sebelum ini, Si Ketua Penipu tu dah berjaya meyakinkan Si Nik Aziz tu untuk bersetuju agar bukan Islam boleh menggunakan kalimah Allah dalam Alkitab.

Kalau Nik Aziz setuju, ahli - ahli PAS yang lain hanya akan ikut je apa yang dia cakap. Diorang takkan berani nak bantah cakap Nik Aziz.

Tapi, lain pulak yang berlaku selepas mesyuarat Majlis Syura baru - baru ni dimana Nik Aziz telah berjaya dipengaruhi oleh majoriti ulama dalam majlis tersebut.

Sekarang, semuanya dah terbukti. Apa yang diorang buat bukan la untuk rakyat. Tapi sebaliknya untuk kuasa Politik semata - mata. Semuanya untuk kepentingan diri mereka sendiri. Jadi, tak payah la diorang nak dabik dada kata diorang ni pejuang Islam!!!
Anwar sengaja tak mahu bangkitkan semula isu ini kerana takut hilang undi Melayu. Sebab itu, setelah melakukan kira-kira politik, Anwar rasa Guan Eng adalah orang paling afdal nak bangkitkan semula isu ini. Lebih sesuai.
Menurut survey semasa, Anwar perlu lebih kurang 220,000 lagi undi di Sabah untuk memenangi beberapa kawasan Parlimen dan 7 DUN untuk PKR. Anwar nampak peluang ini boleh diperoleh dengan membawa semula isu kalimah Allah. Walaupun berdepan dengan risiko hilang sedikit undi Melayu, Anwar tidak peduli. Anwar yakin, Pas boleh perbetul keadaan menjelang PRU nanti.
Anwar mahu isu saman Jill Ireland, anak Melanau yang jadi ahli SIB di bangkitkan semula bagi menarik perhatian penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.
Jill, a member of the Sidang Injil Borneo (SIB) church, had sued the ministry for confiscating her personal collection of CDs at the airport in 2008 simply because they bore the word “Allah”.
The 29-year-old ethnic Melanau had demanded that the CDs — titled: “Cara Hidup Dalam Kerajaan Allah”, “Cara Menggunakan Kunci Kerajaan Allah”, “Ibadah Yang Benar Dalam Kerajaan Allah” and “Hidup Benar Dalam Kerajaan Allah” — be returned despite the ministry’s claim to her that the items were a threat to national security.
The “Allah” storm was reignited recently when Lim Guan Eng, secretary-general of the opposition DAP, raised the controversial issue in his Christmas message urging the federal government to lift its ban on the word published in the Malay bibles shipped into Sabah and Sarawak, who form the bulk of Malaysia’s 9.2 per cent Christian population.
Ps: Sebijak - bijak Si Tokong Biawak tu, akhirnya jadi Kambing jugak!!! Patut la Hadi Awang marah sangat bila orang jadikan PAS sebagai Kambing Hitam!!!


sumber: semut hitam

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.