Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, January 18, 2013

PAS KELANTAN TETAP MEMPERTAHANKAN KOO HAM WALAUPUN RAKYAT KELANTAN MARAH





Pentadbiran kerajaan Pas negeri Kelantan tetap akan mempertahankan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dalam meluluskan tanah kepada syarikat milik beliau, Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. bagi melaksanakan projek pembalakan sebanyak 10,526 ekar.

Walaupun kerajaan Pas Kelantan mempertahankan Ngeh tetapi ramai pemimpin Pas yang lain diam membisu

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan itu menegaskan, tanah seluas 4,000 hektar(10,526 ekar) di Gua Musang bukan hak Pas, kerajaan Pas tidak ada kuasa dalam pemberian tanah di Relai, daerah Chiku Gua Musang, Kelantan

"Ini bukan satu projek yang kerajaan negeri bagi saya. Sebaliknya ini projek tanam semula pokok balak. Dua syarikat yang diminta (melaksanakan projek tersebut) sebelum ini gagal.

"Kami ambil alih (syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd.) untuk tanam balik," katanya


Kata Ngeh lagi Kelantan tidak ada syarikat yang mampu untuk melaksanakan projek tersebut.


Semalam sekumpulan rakyat negeri Kelantan yang terlibat dalam ladang rakyat memarahi kepimpinan menteri besar yang dijenamakan 'tok guru' kerana sanggup merampas tanah mereka kemudian diserahkan kepada Ngeh dan Nga.


Sumber: sungai rapat online

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.