Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, November 6, 2015

RAFIZI SOTONG BERHELAH LAGI, 'ADAKAH SAYA BERGURAU' JUGA KE?

Sotong kata, demi menghormati keputusan Speaker, maka Arul Kanda perlu berdebat dengannya.

Tony Pua tidak boleh berdebat kerana akan mengancam kedudukannya sebagai ahli PAC. DAP takut, kalau Tony Pua gugur sebagai Ahli PAC, maka Ahli Parlimen BN akan mengambilalih tempatnya.

Itulah alasan yang diberikan oleh kelompok penakut.

Baton debat telah diserahkan kepada Rafizi Ramli. Arul Kanda kata, dia akan berdebat dengan Rafizi Ramli setelah selesai prosiding PAC membabitkan 1MDB yang bermula pada 1 Disember nanti.

Ulas The Saviour, Speaker Dewan Rakyat menyatakan kalau Arul terbabit dalam perdebatan itu, dia secara automatik tidak boleh lagi menjadi saksi yang boleh dipanggil untuk memberikan keterangan dalam siasatan PAC terhadap 1MDB.

Rafizi dan Anthony Loke terus memperolok-olokkan Arul Kanda kononnya Arul Kanda penakut untuk berdebat dengan Rafizi Ramli.

Bab Tony Pua, dikatakan menghormati keputusan Speaker.

Bab Arul Kanda, boleh pula mereka tak hormat keputusan Speaker?!

Atau sebenarnya mereka sangat mengharapkan Arul Kanda tidak dipanggil sebagai saksi utama dalam siasatan PAC ke atas 1MDB, selain mengharapkan orang yang lebih tidak tahu, akan dipanggil dan kemudiannya boleh ditekan, diugut, diperas dan ditakut-takutkan agar bercakap dengan nada serta keterangan yang akan memenangkan mereka?

Itukah keputusan yang dibuat selepas Tony Pua hilang telur kerana enggan letak jawatan dari PAC dan berdebat dengan Arul Kanda setelah membuat pelbagai cabaran dan menggelar Arul dengan pelbagai gelaran yang mengaibkan?

SEBENARNYA DAP dan Tony Pua yang sangat takut untuk berhadapan dengan Arul Kanda termasuklah semasa prosiding PAC kerana sudah tentu siasatan tersebut akan membabitkan pelbagai dokumen yang tidak dimiliki oleh Tony Pua sekaligus menyebabkan sukar pula untuk SARAWAK REPORT dan WALL STREET JOURNAL mengeluarkan pelbagai artikel menfitnah 1MDB dan Najib Abdul Razak serta Malaysia khususnya.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.