Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, March 20, 2014

( Kemaskini : Imej Satelit ! ) MH370 - PM Australia Teruja Dengan Penemuan 2 Objek DiPercayai Serpihan Pesawat

KEMASKINI 3:40PM  - Laporan terbaru menunjukkan imej satelit kedua objek yang dimaksudkan -





PM Australia begitu teruja sekali dengan imej satelit yang menunjukkan terdapat 2 objeks besar  terapung dengan salah satunya bersaiz 24 meter, 2500 km dari Perth. Beliau percaya ia adalah serpihan dari MH370 tapi tidak ada sebarang kepastian lagi.

Beliau memaklumkan perkara ini kepada Parlimen Australia, sidang akhbar dan telah menelefon sendiri kepada PM Najib untuk memberitahu berita penemuan imej satelit itu
.

News of the potential breakthrough emerged on Thursday afternoon when Prime Minister Tony Abbott told Parliament that an Australian P-3 Orion aircraft had been diverted to check out the objects and would be followed by other planes.
But Mr Abbott described the breakthrough as "new and credible information".
"The Australian maritime safety authority has received information based on satellite imagery of objects possibly related to the search," Mr Abbott said.

Australian Maritime Safety Authority's John Young addresses the media on the latest in the search for a press missing Malaysia Airlines flight MH370. Photo: Andrew Meares

"I should tell the House - and we must keep this in mind - the task of locating these objects will be extremely difficult and it may turn out that they are not related to the search for flight MH370," Mr Abbott said. - The Sydney Morning Herald

Buat masa ini media masih belum dibekalkan imej gambaran satelit yang dimaksudkan dan pihak kerajaan Australia juga masih menunggu laporan dari pesawat P-3 Orion yang dikejarkan ke lokasi untuk membuat pengesahan.

A P-3 Orion aircraft.

Sama-sama kita tunggu dengan debaran .... 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.