Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, March 8, 2017

Forest City vs Langkawi, Siapa Yang Kena Jual?

Sebelum Tun nak tunjuk ibu jari ke bawah , cuba Tun ingat kembali nostalgia di Langkawi, itu pun jika Tun tak mudah lupa lah.

Ramai nak tahu berapa banyak duit Tun curahkan di Langkawi ? Kepada siapa tanah di Langkawi diserahkan ? Kepada Melayu bumiputrakah atau kepada rakan dangangan Tun ? Hebat sangatkah Langkawi hari ini?

Untuk pengetahuan Tun, Forest City dibina menggunakan wang dari pelabur untuk buat PULAU bagi menambah keluasan Johor.  Apa masalahnya jika Free Hold sekalipun ?

Yang penting berapa banyak yang kerajaan akan dapat hasil dari CUKAI TANAH dan CUKAI HARTA.  Jika kerajaan Johor lepaskan peluang ini, Singapura yang akan ambil.... nak ke kita ketinggalan jauh lagi dari Singapura ?
Lagipun keluasan Forest City hanyalah 0.1% dari keluasan sebenar negeri Johor, dan ianya hanyalah sebuah pulau baharu yang wujud dari proses penambakan.

TIDAK ADA SEINCI PUN TANAH ORANG MELAYU JOHOR YANG TERGADAI.

Johor perlu rebut peluang ini, jika tidak Singapura yang akan sapu buat projek Forest City ini. Ratusan billion ringgit akan mengalir masuk ke Singapura termasuklah wang rakyat Malaysia yang beli hartanah disana. Berpuluh ribu peluang perkerjaan akan diwujudkan oleh Singapura. Ratusan juta cukai akan dikutip oleh mereka setiap tahun hasil dari projek ini selama-lamanya. Apa yang kita akan dapat ? Melopong laa tengok orang lain kaya.

Sebab itulah kita kena rebut peluang ini. Semasa pembinaan wang akan masuk ke Malaysia dan mewujudkan ratusan bilion ringgit aktiviti untuk para pembekal dan berpuluh ribu peluang pekerjaan. Kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri akan mendapat hasil ratusan juta ringgit dari cukai-cukai dan caj yang telah dikenakan.

Singapura dapat apa ? Kosong -kosong.

Jadi sebelum nak maki dan mencaci kerajaan kononya jual negara kepada negara China pikiaq dulu, kot-kot anak cucu hangpa dapat kerja kat sana dengan gaji puluhan ribu setahun.

Baca seterusnya> http://bit.ly/2n2eQWB

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.