Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, March 29, 2017

Tahukah Anda Peguam AS yang hendak dakwa Jho Low telah dipecat Donald Trump




Peguam Negara Amerika Syarikat Loretta Lynch dan pendakwa Preet Bharara yang menggendalikan dan mengeluarkan kenyataan bagi pihak DOJ dalam kes penyitaan harta yang didakwa ada kaitan 1MDB, telah pun dipecat.

Terdapat laporan bahawa seorang pegawai FBI sedang disiasat kerana memberi maklumat palsu yang menyebabkan Loretta dan Preet mengeluarkan kenyataan yang berdasarkan maklumat yang tidak benar.

Malah baru-baru ini The Independance melaporkan bahawa “ DOJ case against Jho Low-1MDB is fake news”.

Dalam pada itu media Bloomberg juga melaporkan berita yang sebenarnya dimana “Jho Low Family Allowed to Fight U.S. Forfeiture Lawsuits”, bukan seperti dakwaan WSJ yang menyebut DOJ US akan mendakwa Jho Low.

Cai-cai di Malaysia masih bermimpi Amerika Syarikat masih menyiasat kes MDB, padahal apa yang disiasat hanya melibatkan tuduhan melanggar prosedur bank.

Switzerland yang juga dikatakan menyiasat "skandal" 1MDB juga dengan jelas menyatakan bahawa DSN bukan suspek dan tidak terlibat dalam apa-apa siasatan pun.

Begitu juga dengan pendakwaan yang berlaku di Singapura; ia hanya melibatkan salah-laku pertauran bank, tidak lebih dari itu.

Cai-cai terutama dari pakaTun masih blur dengan mimpi syok sendiri masing-masing.



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.