Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, March 10, 2017

SEMUA BUKAN SALAH ZAIRIL, TAPI UMNO DAN TERBAHARU, PAS!!!





Dua klip video yang tular di media sosial menampilkan wajah dan tubuh seorang lelaki yang sangat mirip dengan Zairil Khir Johari @ Christopher Ross Lim, benar-benar menggugah hati pegawai khas Lim Guan Eng yang cuba jadi Melayu dan sentiasa berkata, dia adalah Melayu walaupun sebenarnya tidak!

Setelah penafian yang dibuat oleh Zairil Khir Johari @ Christopher Ross Lim dipersoalkan oleh media-media berbahasa Cina yang sebelum ini terkenal dengan sokongan mereka terhadap DAP, selain reaksi sedih daripada isterinya yang turut disiarkan oleh media-media berbahasa Cina terbabit, Zairil cuba mengalihkan perhatian menggunakan kaedah biasa, iaitu menyalahkan pihak lain.

Dengan sokongan daripada para pentaksub yang juga sudah kering idea bagaimana mahu menyelamatkan Zairil walaupun sebenarnya klip video tersebut sebenarnya 'TIDAK APA-APA', UMNO dipersalahkan. Kononnya UMNO telah menggunakan teknik cut-and-paste untuk mencipta klip video tersebut bagi memalukan Zairil.

Tiada salahnya mempersalahkan UMNO kerana Zairil kalau tak boleh kencing pun, itu adalah salah UMNO!

Itu adalah ajaran dan dogma yang telah ditanam kukuh oleh Lim Guan Eng, sama seperti ajaran ketua komunis kepada rakyat atau pengikut mereka, mereka adalah superior, untouchable dan maksum. Sama seperti kepercayaan para komunis bahawa Mao Tze Tung, Stalin, bahkan Chin Peng adalah perwira dunia.

Menariknya, Zairil tahu mengapa dia 'diserang'. Katanya, dia tidak boleh dipersalahkan kerana prestasi merudum pasukan bolasepak negeri Pulau Pinang. Katanya, dengan hanya bermodal kecil, persatuan tidak boleh membeli dan memiliki pemain-pemain yang hebat. Jadi, kesimpulannya ialah, sebagai Presiden Persatuan Bolasepak Pulau Pinang, dia tidak bolehlah dipersalahkan.




Kemudian, dia marahkan PAS yang terus berkeras untuk tidak mahu bekerjasama dengan DAP. Kata Zairil, kalau PAS tidak berminat untuk menang, lebih baik tidak perlu masuk PRU. Atau dengan kata lain, As lebih baik berhenti daripada menjadi parti politik.

Kemenangan PAS menurut persepsi Zairil, hanya akan muncul sekiranya PAS berada di bawah arahan dan telunjuk DAP. Apabila PAS enggan bekerjasama atau tunduk di bawah arahan DAP, maka PAS akan kalah. Dalam bahasa yang lebih mudah, kalau tak mahu berada di bawah DAP, PAS kna berhenti dari jadi parti politik.

Itu ler pasal Zairil bersungguh-sungguh 'mempertahankan' diri dengan membuat pelbagai penafian bangang walaupun sebenarnya penafiannya semakin menjengkelkan!!!  



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.