Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, August 11, 2015

Malaysiakini Nak Serang Tapi Tak Sengaja Dedah Ketelusan Zahid

IMG_2015-08-11 11:02:56

850513445_7166896451525591977


Malaysiakini tidak pernah bercakap benar..tugas mereka hanya tak lain memberi persepsi buruk sebanyak mungkin..

YAB TPM Dato Seri Zahid bukan mangsa terbaru sebaliknya diserang secara konsisten oleh portal haprak ni..

Terkini Mkini dedahkan kononnya adik Zahid “cuba” mendapatkan kontrak mengambil pekerja asing..siap dengan gambar surat yang diminit oleh Menteri Dalam Negeri …

Mengikut pengalaman berpengalaman didalam isu ini.. berdasarkan surat yang didedahkan oleh Malaysiakini.. tertera ” “Sila ambil maklum untuk perbandingan” so..itu minit biasa..bukan beri kelulusan atau bukan bagi terus..

Walaupun adik dia sendiri..dia tidak memberinya secara terus..tetap perlu dibandingkan untuk memilih mana yang terbaik untuk menguntungkan kerajaan.

Maksud minit surat tersebut..jika ada yang lebih baik pihak kementerian akan menentukan mana yang bagus dan baik untuk diguna pakai..walaupun adik sendiri dia tidak terlepas untuk melalui siasatan proses macam biasa mengikut prosedur yg telah ditetapkan oleh kerajaan.

Bukannya Zahid beri minit kelulusan khas atau bagi terus atau pilih terus ke atas syarikat itu..malah Zahid minta dibandingkan..jika ada yang lebih bagus dan menepati piawai apa yang telah ditetapkan..syarikat itu yang akan dipilih berdasarkan merit.

Apa yang menariknya kontrak ini tidak membabitkan wang kerajaan sebaliknya pihak syarikat menyediakan perkhidmatan yang dichargekan kepada pekerja asing..

So kesimpulannya.. projek ni baru nak dibincang.. tapi didedahkan oleh Malaysiakini betapa YAB TPM amat telus..terima kasihlah Malaysiakini dan blog blog haprak pembangkang kerana dedahkan ketelusan Zahid. Lagi

850515662_13112578303435257913

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.