Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, May 15, 2014

Lagi Cerita JELANI NGAH... Ku Nan Dan Rauf Jusuh Pula Cuba Dijadikan Mangsa Untuk Selamat Tengkuk Sendiri


Lubang sudah pecah. Tembelang pun busuknya dah terhidu ke seluruh dunia. Namun kepala konspirator yang tugas-tugas rasminya hanyalah membacakan doa, tetap tidak berpuas hati dan cuba mengelak daripada dipersalahkan. Atau dengan kata-kata lain, cuba menyelamatkan kerjayanya yang bersifat lucrative itu. 

Berjaya dalam misi pertamanya tetapi gagal menyembunyikan petualangannya, Jelani Ngah dilaporkan tidak lagi menggunakan Free Malaysia Today, The STAR mahupun Utusan Malaysia. Sebaliknya beralih kepada Malaysiakini.

Cerita yang dibuat yang kemudiannya dipopularkan menerusi blog dan Facebook ialah, krisis 48 jam yang berlaku di Terengganu adalah disebabkan oleh SETIAUSAHA AGUNG UMNO dan SETIAUSAHA KERJA UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor dan Rauf Yusoh (
BACA DI SINI).

Serangan terhadap Ku Nan dan Rauf mula dipergiatkan seolah-olah perancang sebenar pemecatan Ahmad Said daripada jawatan Menteri Besar Terengganu adalah kedua-dua orang Setiausaha UMNO Pusat ini. Gambar Ku Nan dan Rauf tersenyum dan tersengih lebar, telah digunakan untuk MEMBENARKAN teori yang menyatakan, isu ini adalah kerja mereka.

Ironinya, tok dalang ini terlupa bahawa orang yang patut memaklumkan kepada Perdana Menteri membabitkan urusan politik adalah SETPOL bukannya Setiausaha Agung atau Setiausaha Kerja parti. Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan bekas Menteri Besar Terengganu sendiri sudah menjelaskan bahawa isu ini tercetus kerana salah faham dan salah info yang diterima oleh kedua-dua pihak. Hanya pertemuan empat mata sahaja akhirnya yang merungkaikan misteri sebenar.

Ini sudah jelas untuk membuktikan bahayanya golongan seperti individu ini menjadi GATEKEEPER di Jabatan Perdana Menteri kerana mereka sebenarnya amat berpotensi untuk menghuru-harakan negara. Mereka inilah NINA KATU, mereka inilah juga SANG RAJUNA TAPA, dan mereka inilah MUDELIAR zaman moden yang perlu dihapuskan. 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.