Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, August 22, 2015

BERSIH 4.0 Terima Dana NDI, OSI ~ Marina Chin



Shen Yee Aun – 1. Mengikut data dan fakta lama penganjuran BERSIH 1.0 , 2.0 dan 3.0 maka setiap kali BERSIH dianjurkan sebanyak RM1.8 juta kos pihak Kementerian Dalam Negeri perlu menanggung kerugian.


2. BERSIH 4.0 kali ini adalah selama dua hari maka anggaran kos kerugian yang perlu ditanggung oleh pihak KDN adalah sebanyak RM3.6 juta.


3. Sebanyak 15 000 pihak polis perlu bertugas dan bekerja setiap kali BERSIH dianjurkan.


4. Sebanyak 36 000 teksi di sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang akan mengalami kerugian. Kali ini mereka perlu menanggung kerugian selama 2 hari jika sebelum hari hanya sehari. Anggaran kerugian adalah sebanyak RM5.4 juta sehari dan kini untuk BERSIH 4.0 kemungkinan anggaran kerugian sebanyak adalah sebanyak RM 10.8 juta (2 hari).


5. Anggaran sebanyak 6000 gerai di Sekitar Kuala Lumpur. Peniaga pelbagai bangsa akan mengalami kerugian besar. Anggaran keuntungan setiap gerai adalah sekitar RM 1000 – 50 000 sehari untuk setiap gerai. Kini untuk BERSIH 4.0 adalah selama 2 hari.


Oleh itu , anggaran kerugian keseluruhan peniaga di seluruh Kuala Lumpur adalah satu angka yang terlalu besar untuk dianggarkan.


6. Terdapat 15 Pusat Membeli Belah Utama di Kuala Lumpur akan mengalami kerugian yang amat teruk.


7. Pada BERSIH 3.0 yang lepas , Keuntungan Sungei Wang Plaza jatuh 30 peratus berbanding minggu-minggu biasa; Sogo, Low Yat, Starhill dan Lot 10 rugi 50 peratus manakala Pasar Seni di tutup sepanjang hari. Petaling Street pula lebih 80 peratus kedai ditutup manakala Suria KLCC lambat buka dan kebanyakan kedai di dalamnya ditutup.


8. Sebanyak 36 Stesyen Televisyen di Seluruh Dunia akan memaparkan tentang perhimpunan ini (setiap kali BERSIH dianjurkan).


Keadaan ini juga bermakna nama baik Kuala Lumpur dan Malaysia akan diburukkan dan tercemar ke seluruh dunia.


9. Sektor pelancangan Malaysia akan terjejas. Kos Kementerian Pelancongan untuk menyakinkan pelancong di 44 pejabat pelancongan Malaysia di seluruh dunia perlu ditingkatkan.


10. Sektor pelancongan di Malaysia secara putaratanya menyumbang sekitar RM 4.85 billion sebluan , RM 1.21 billion seminggu dan RM 173.51 sehari dan RM 7.23 juta sejam. Anggaran kerugian yang perlu ditanggung adalah sekitar RM 1.21 billion walaupun BERSIH dianjurkan selama 2 hari pada kali ini.


11. Hal ini disebabkan, untuk jangka satu minggu pelancong asing tidak akan berani datang melawat ke negara kita. Ada kalanya , jangka masa ini adalah lebih daripada seminggu. Tepuklah dada dan tanyalah selera berapa ramai dalam kalangan anda yang kini berani untuk melawat Bangkok ? Begitulah persepsi dan perasaan pelancong terhadap negara kita.


12. Sebanyak sekitar 600 hotel di seluruh Kuala Lumpur juga akan terjejas perniagaan mereka.


13. Sekitar sebanyak 1.7 juta populasi di Kuala Lumpur akan mengalami kesesakan lalu lintas sebanyak 2 hari untuk BERSIH 4.0 pada kali ini.


14. BERSIH ditaja oleh National Democratic Institute (NDI) , Open Society Institute (OSI) dan National Endowment for Democracy (NED) . 3 institusi barat yang paling beracun dan berbahaya yang telah menaja banyak demonstrasi di seluruh dunia yang telah menyebabkan kehilangan ribuaan nyawa manusia demi mencapai agenda tersirat dan peribadi mereka.

4 comments :

Anonymous said...

Bila PDRM/SPRM nak TANGKAP si TERORIS-TERORIS BABIga-BersihSIAL/PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI-PENJILAT LENDIR-SOROS/ISrael-Mossad/CIA, juga bawah Akta TERORISMA, kerana DANA/KOMPLOT ini juga nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni?! Lihat di - http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/ambiga-terima-jutaan-ringgit-derma-dana.html, AMBIGA TERIMA JUTAAN RINGGIT DERMA DANA ASING UNTUK GULINGKAN KERAJAAN: BUKTI WANG ASING DALAM PEMBIAYAAN KEMPEN PAKATAN PEMBANGKANG, August 04, 2015!

Jadi aku HERAN apahal masih boleh pula nak benaqkan puak TERORIS BersihSIAL ni buat demo dia kat Dataran MERDEKA tercinta kita mahupun kat mana-maan seminggu lepas Hari KEMERDEKAAN tercinta kita?! Jadi bagaimana puak TERORIS DAPBANGKAI/PKRHOMO ni boleh dibiaqkan MENGGANAS kat Malaysia ni?! Depa juga sedg. menggunakan NGO-NGO CIA-MOSSAD/SOROS spt HRWbangkai babi/Transparency IntSIAL (berpusat di Jerman. asyik diPUJA Bernama/AwaniBANGANG) utk. GERTAK K'jaan/UMNO kat ASEAN dan sampai paksa kita keluaq UN kononnya!

JILAKA betul - awat tak bising pula NGO-NGO Barat/ZIONIS-CIA/MOSSAD ni semua kat rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/NATO-Barat depa yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH/MEROGOL umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA , untuk puak KANIBAL (“Cannibal“) Zionis-Freemason?! Mahupun SingaPORK/Myanmar yg. sebenaqnya paling TAK berdemokrasi kat ASEAN ni!

Kalau kat China atau Russia yg. BERANI, TAK akan diBIAQkan gertakan ni semua - tengok tindakan TERBARU yg. amat BERANI dari RUSSIA mengHARAMkan mana-mana NGO-NGO ditaja NEDZionis/CIA-Mossad-amat KEPARAT ni, di http://www.informationclearinghouse.info/article42515.htm , Why Russia Shut Down NED Fronts, By Robert Parry, July 31, 2015:

….The secret hand behind NED’s creation was CIA Director William J. Casey who worked with senior CIA covert operation specialist Walter Raymond Jr. to establish NED in 1983. Casey – from the CIA – and Raymond – from his assignment inside President Ronald Reagan’s National Security Council – focused on creating a funding mechanism to support groups inside foreign countries that would engage in propaganda and political action that the CIA had historically organized and paid for covertly. To partially replace that CIA role, the idea emerged for a congressionally funded entity that would serve as a conduit for this money.

But Casey recognized the need to hide the strings being pulled by the CIA. “Obviously we here [at CIA] should not get out front in the development of such an organization, nor should we appear to be a sponsor or advocate,” Casey said in one undated letter to then-White House counselor Edwin Meese III – as Casey urged creation of a “National Endowment.”…..

Currently, Gershman’s NED dispenses more than $100 million a year in U.S. government funds to various NGOs, media outlets and activists around the world. The NED also has found itself in the middle of political destabilization campaigns against governments that have gotten on the wrong side of U.S. foreign policy. For instance, prior to the February 2014 coup in Ukraine, overthrowing elected President Viktor Yanukovych and installing an anti-Russian regime in Kiev, NED was funding scores of projects…….

So would an acknowledgement of where NED’s money comes from. How many governments would allow a hostile foreign power to sponsor politicians and civic organizations whose mission is to undermine and overthrow the existing government and put in someone who would be compliant to that foreign power?......

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Aku dari AKAQ UMBI rakyat juga sedang menunggu SPRM/PDRM utk. MENYIASAT RM7.56 billion duit rakyat Selangor yg. lesap dalam tempoh 12 bulan di bawah AzminBANGANG dan isu DEIG yang melibatkan wang rakyat bernilai RM 30 billion! SPRM – buat KERJA betul-betul!

Lihat di -
http://ibm-akusayangumno.blogspot.com/2015/08/apa-mahsiswa-ni-tahu-asyik-nak-protes.html
, APA MAHSISWA NI TAHU. ASYIK NAK PROTES PASAL WANG DERMA RM2.6 BILLION, BAGAIMANA DENGAN ISU DEIG YANG MELIBATKAN WANG RM30 BILLION. ITU DUIT RAKYAT. JUMAAT, 21 OGOS 2015 !

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Tak sebanyak mana berbanding 2.6B derma

Anonymous said...

Tapi xleh celen ngan mamat aiskrim sekor ni... Masuk rm 2, keluar rm 7.65b... Tu blh lg nak songlap rm 30b.

Xpe... Bangkai pr tak marah... Tgk je cukup la

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.