Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, May 19, 2014

Penamaan Calon PRK Teluk Intan : Poster Tulisan Cina DAP berbaur Hasutan ???


Menurut rakan MCA poster ini menyatakan Malaysia tidak akan aman kerana penswastaan. 

Adakah Akta Hasutan boleh dikenakan ?

Video terjemahan beliau yang dirakam telah dimuat naik di YouTube sebentar tadi 




Kita yakin pihak arif tentang undang - undang boleh berbuat sesuatu jika ia memang sesuai dikaitkan dengan hasutan.

Kita tidak mahu sikap menghasut digunakan dalam kempen politik.

Jelaskan kepada rakyat apakah boleh anda lakukan untuk kebaikan mereka bukan sekadar letak calon cantik paras rupa sahaja namun belum tentu mampu menjamin kebajikan rakyat akan terjaga.

Berbanding calon BN yang sudah lama dalam politik dan tetap gigih bertanding untuk berkhidmat kepada rakyat tanpa penat.

Bukan sahaja hasutan bahkan penipuan sering digunakan pembangkang PR untuk menipu rakyat dan malang apabila mereka masih diberi diundi dengan majoriti yang tinggi. 

Seterusnya lihat Panglima Perang Cyber di sini

2 comments :

Anonymous said...

Aku dah MELUAT betullah si Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK! Patutnya si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - mana boleh tulis dlm. bahasa Cina kat poster-poster di tempat awam tanpa bahasa Melayu, bahasa Kebangsaan kita!

Manalah si KAPIRDAJAL makin berani PIJAK ISLAM/umatnya sebab KOBODOHAN si pemimpin Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK, yg. asyik takut nak ambil tindakan! Sibuk cakap ada penguatkuasan Bahasa Kebangsaan, Akta Hasutan sini sana - habuk takdak! Tapi kalau umat Islam/Melayu buat hal yg. kononnya tak menjaga 'SENSITIVITI' kaum KAPIRDAJAL, cepat benar PDRM nak menyiasat; nak GERTAK - cthnya ISMA!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Tapi tengok Israel – sekutu kuat si Barat yg. asyik melalak psl. HAK ASASI “KESAMAAN/KEBEBASAN" kat Dunia Islam – boleh bunuh/penjarakan dan rampas tanah Bumiputera Islam Palestin sesuka hati; adakah mereka dikutuk si Barat/UN (yg. dikuasai si Barat-ZIONIS)!

Tapi akibat si Islam/Melayu LIBERAL-LEMBIK, maka pulau Temasik pun boleh TERGADAI kat PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS dan penaja Barat-Zionis mereka (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)! Dan tak lama lagi, seluruh Tanah Melayu ISLAM kita ni!

Makcik Sambal Belacan.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.