Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, May 23, 2014

Sharnaaz Ahmad Ajak Rakyat Malaysia Faham Fakta Tentang #Panda!


Riuh rendah la pulak cerita tentang panda ni. Tambahan pulak ada mulut-mulut cabul yang menyebarkan cerita separuh masak. Dipercayai sememangnya tak berlandaskan fakta dan jalan cerita yang sebenar. Patutnya carilah info tentang panda ni dulu, kemudian baru hentam. Ini tak, tak tahu hujung pangkal, terus hentam kerajaan dengan pelbagai andaian yang tak masuk akal.

Salah satu punca Panda dua ekor ni di Malaysia ialah hubungan diplomasi..



Fakta yang diberikan oleh Sharnaaz ni tepat. Malah disebalik fakta tu, ada fakta lain yang perlu kita tahu. Takkanlah kerajaan Malaysia sanggup menghabiskan puluhan juta terhadap binatang tak bernilai atau berfaedah. Tentu ada sebab dan musababnya kan?

Sharnaaz Ahmad tu, Mc taktau la FB tu kepunyaan artis yang sebenar atau fake. Namun ia banyak membantu kerajaan menerangkan perkara sebenar.

Lagi Fakta Tentang Panda yang perlu kita tahu!

Panda : Tahukah anda?
Hanya terdapat 17 Zoo di 12 buah Negara yang ada panda ni.

Panda : Tahukah anda?

Panda di National Zoo Washington DC di sewa RM 3.3 juta setahun iaitu RM 33 juta utk 10 tahun. Tetapi untung bersih dari penjualan barangan cenderahati panda SAHAJA adalah
RM3.85 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Panda di Zoo Toronto menyumbangkan kepada 10% peningkatan keahlian Zoo & pertambahan 300 ribu Pengunjung setahun. Ini memberi pulangan RM 10 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh merekodkan jualan tiket melebihi 50% dari biasa sejak kedatangan Panda. Jumlah pendapatan adalah triple dari RM27 juta kepada RM 81 juta setahun..

Panda : Tahukah anda?

Zoo Edinburgh juga mencatatkan peningkatan pelawat zoo apabila Panda mula mendiami zoo mereka daripada 536,000 pada tahun 2011 kepada 800,000 pada hujung tahun 2012.

Panda : Tahukah anda?

Zoo Atlanta kena melobi kerajaan China selama 12 Tahun untuk dapatkan Panda dan membelanjakan RM16 juta bagi kempen mendapatkan Panda.

Panda : Tahukah anda?

Malaysia tak perlu melobi dan tak perlu berkempen untuk mendapatkan Panda. China tawarkan atas menghargai 40 tahun persahabatan Malaysia dan China..

Panda : Tahukah anda?

Gambar panda dibawah adalah bukan gambar panda sebenar. Itu ialah panda yang menyamar menjadi panda. Di gelar sebagai 'PandaNormah'

he he he..



2 comments :

Anonymous said...

Kesian, Panda pun kena FITNAH...banyaknya dosa manusia.

kah kah kah said...

Jom kita namakan dua ekor panda tu Mat Sabun & Normah.. kah kah kah kiok!

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.