Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, December 17, 2014

Kerana Politik – Exco Agama Pertahan Guan Eng

Anwar-bela islam jijik


Apakah benar apa yang dikatakan oleh exco Agama Pulai Pinang seperti dilaporkan dalam Utusan Online?

Apakah Malik Kassim memang bersetuju seperti mana Anwar KETUM PKR dalam membenarkan tuntutan pelampau evangelis Kristian menyalahgunakan nama suci Allah Azzawajalla?

Apakah kerana survival politik maka politikus Melayu terpaksa mengadai masa depan aqidah anak cucu mereka demi undi?

Tuntutan pelampau evangelis Kristian untuk menyalahgunakan nama suci Allah hanyalah SEMATA-MATA untuk memurtadkan umat Islam. Tiada ikhlas langsungnya dari mereka ini – sesuai dengan ayat 120 Surah Al Baqarah. Lupakah peringatan Allah?

Lihatlah pengakuan yang dibuat oleh mereka seperti mana yang telah didedahkan oleh majalah mereka sendiri – Christianity Today (Ogos 2009). (Kenapa Evangelis Kristian Risau Apabila Lagu Agnes Monica Diharamkan?)

using Allah in Indonesia is strategic, if the point is to have people understand who Christ is. … The negative impact of not using it is that it would make it harder for a Muslim to pick up a Bible.

JELAS, tujuan sebenar mereka hendak menyalahgunakan nama suci Allah ialah kerana ianya STRATEGI mereka dan apabila kita melarang mereka maka mereka mengatakan bahawa sukarlah strategi mereka untuk membolehkan orang Islam untuk rasa mesra dan mudah untuk baca Bible.

Susah sangatkah hendak faham?

Relakah kita biar pelampau evangelis Kristian ini MURTADkan anak cucu kita?


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.