Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, October 18, 2015

Derhaka anggap amaran keluar Msia sebab SIPP Power tidak dilulus permohonan



Itulah terbaca TMI di 
SINI.

Sebelum ini dia bising pasal 1MDB, namun bila Dato Najib ke JB mengadap Tuanku dan TMJ, semua okay melainkan TMJ yang nampak muram.


Entah apa yang tidak kena hingga ungkit kata-kata yang keluar dari mulut adiknya.


Baru-baru keluar titah perintah turunkan bendera M'sia untuk digantikan bendera daerah.

Ia menimbulkan kegusaran hingga pegawai kerajaan negeri menjelaskan.

Harap tiada tuduh sebab surat TNB tolak permohonan untuk SIP Power berikut:


TNB hanya ikut nasihat raja-raja supaya tadbir dengan cekap dan professional.


Raja-raja Melayu memang maha objektif dan tidak akan kaitkan perniagaan dengan kepentingan negeri dan anak-anak negeri.


Maklumlah kondo mewah dan tanah industeri dll di Johor dipastikan dipunya oleh orang tempatan dan tidak hanya didominasi orang asing.

Amat biadap dan sangkaan buruk mereka-mereka yang tuduh Sultan dan keluarga mengejar business dengan menyalahguna kuasa.


Jangan pula ada pihak berniat jahat menuduh Sultan membeli saham dalam perniagaan bersama Tan Sri Vincent Tan pada nilai saham 30% diskaun dan bermodal duut dari menjual tanah TNB dekat CIQ JB.

Tidak betul sekali. Tak baik buat cerita.  


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.