Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, December 10, 2014

It’s Christmas! The Malaysian Insider – Batu Api Isu Kristian dan Islam? Apa Agenda? Siapa Dalang di Sebalik Usaha Ini?









—————–

Blog ini pernah katakan, kepada Anwar politik adalah ALAT. Kalau perlu keluar masuk gereja, Anwar buat. Kalau perlu jadi muka Melayu dan Islam di dalam gereja, Anwar akan buat. Kalau perlu jadi Imam, Anwar akan buat.

Makhluk pelbagai watak dan bakat ini memang awesome lah kata budak-budak sekarang. Semua boleh.

Dua tiga minggu menjelang Krismas, The Malaysian Insider diberikan tugas dan scope kerja baru. KPI yang diberikan mudah sahaja:-

i) Show Najib/BN in bad light among Christian community.
ii) Make Christians more angry to Najib and Govt
iii) Portray Anwar as the ‘saviour’ for the Christians;
iv) Keep targeting Christians in Borneo as ‘key political target’
v) Holistic strategies (online media – and political events)

Sebab itu, kita akan dapat lihat lebih banyak cerita mengenai orang Kristian yang marah dengan Najib dan Kerajaan.

Kata sumber, untuk usaha ini sahaja, TMI diberikan extra RM150,000. Cerita negatif ini perlu maintain sampai ambang Krismas (24hb 12 ini).

MCMC, Kementerian yang berkaitan cuba tengok-tengoklah kerosakan yang bakal TMI bawa.

Tak padan dengan RM150,000, kalau buatnya isu yang dibawa TMI ini menjadi viral dan masalah di bawah; 

tak kiralah dalam apa bentuk – bakar gereja ke, patahkan salib ke, baling bom ke – patut TMI dibawa ke muka pengadilan (SOSMA) kerana membawa cerita-cerita yang sengaja mewujudkan ketegangan agama dan kaum.


Tahniah TMI. Murah benar harga maruah kamu orang ni.


2 comments :

Anonymous said...

Aku harap untuk Hari Raya, kedai-kedai milik Islam/Melayu akan MENGHIASI dgn. BESARAN (bukan bermaksud mahal); kedai-kedai dengan amat awal - cthnya seperti perayaan Krismas kat Malaysia, NEGARA ISLAM kita ni! Bahkan aku lihat sebuah restoran BIADAP di "Wangsa Walk", ada anak-anak muda Islam/Melayu kita yg. jadi pelayan dipaksa pakai pakaian Kristian "Santa"!

Dasyat betul DISKRIMINASI ke atas umat Islam/Melayu di NEGARA ISLAM kita ni - sampaikan paramugari Islam/Melayu MAS yg. kepunyaan NEGARA ISLAM kita ini,juga diDISKRIMINASI, tak dibenaqkan pakai tudung dan diPAKSA hidangkan arak! Dasyat betul!

Nenek TUA Sambal Petai.

Anonymous said...

Sedangkan umat Islam di Jerman, tidak dibenarkan mengadakan Bazaar Ramadhan walau sehari dan hanya di Berlin, dan tiada hari cuti rasmi untuk Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha yang suci, kecuali di Hamburg. Bahkan wanita Islam bertudung tidak dibenarkan bekerja sebagai guru mahupun dalam JPA Jerman.

Namun, NGO-NGO Jerman yang hipokrit seperti Konrad Adeneur, Neuman Stiftung Foundation, Yayasan Kristian Jerman dsbnya amat aktif di Malaysia, mahu pula memperjuangkan hak asasi “kesaman-kebebasan”untuk Bukan Islam di Negara Islam Malaysia kita ini - lihat di http://pondokhabib.wordpress.com/2010/05/12/jejak-jejak-islam-liberal-serta-cabarannya-terhadap-umat-islam-di-malaysia/ , JEJAK-JEJAK ISLAM LIBERAL SERTA CABARANNYA TERHADAP UMAT ISLAM DI MALAYSIA, Posted on May 10, 2010 by penulis_cyber; dan di http://mediawangsamaju.blogspot.com/2011/05/ifc-dalang-gerakan-kristianisasi.html , IFC ... DALANG GERAKAN KRISTIANISASI MALAYSIA.

Nenek TUA Sambal Petai.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.