Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, February 3, 2015

MCA jadi suara DAP bidas panggilan boikot Ismail Sabri



MCA membidas Ismail Sabri yang memanggil supaya diboikot peniaga-peniaga yang tidak turunkan harga barang. Baca SINI

Padahal Ismail Sabri hanya kata boikot peniaga yang tidak turunkan harga. Baca MyKMU 
SINI

Hairannya, kenapa MCA begitu sensitif dan sanggup jadi suara DAP? Bukankah perlu suara consumerism menjadi kuat dan lantang untuk menghadapai kegiatan mengambil untung yang melampau? Sepatutnya kepimpinan yang diberi kepada ISmail Sabri kepada agenda consumerism patut dicontohi dan disokong!!!

Hujah yang MCA guna adalah racism. JIka demikian, mahu juga kami cadangkan MCA buang huruf C dari akronim nama parti dan hentikan perjuangkan sekolah cina untuk perjuangkan sekolah 1malaysia serta berhenti juangkan bahasa cina lalu juangkan bahasa Malaysia.

Jika isu OLD TOWN WHITE COFFEE yang ditimbulkan Ismail Sabri dan disindir blogger pembangkang SINI menjadi sebab MCA membidas, jelaslah MCA perjuangkan DAP.
Terima kasih Anak Sungai Derhaka kerana tegur dan ingatkan ahli UMNO serta orang Islam amnya yang masih mahu kunjungi kedai kopi kepunyaan Ngeh Nga rasis DAP.  




Ingat orang Islam, jom beli makanan yang pastinya Halalan Taoyyiba dengan membeli barangan orang Islam. Barangan Halaalan Toyyiba tidak ada keuntungan berlebihan dan harga mereka berpatutan.Samping itu, majukan orang Islam. Kita bina ekonomi orang Islam supaya bukan Muslim tidak lagi mengugut dan menuntut bukan-bukan!
Dah masa ada jenama HALAL&MUSLIM. Banyak halal tapi dipunyai dan dibuat oleh bukan Islam masih ada was-was. Cr

1 comment :

Anonymous said...

Pedulikan teruskan usaha boikot perkasakan ekonomi bumiputera.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.