Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, April 15, 2014

APA JADI PAS SELEPAS INI??????



Pas ternyata sudah tersepit antara kepuraan selama ini dalam perjuangan politik Hudud, ahli dan rakan pakatan.

Hudud hanya dijadikan bahan politik untuk menarik kepercayaan palsu ahli Pas agar membenci UMNO dan menolak UMNO, malah mengkafirkan UMNO kerana dikatakan menolak Hudud.

Pandangan saya tidak salah UMNO menolak Hudud Pas kerana Hudud Pas adalah hokum politik yng ditarikan dan UMNO berkeras kerana Hudud itu dipolitikkan untuk mengaut kemenangan dalam PRU.

Kini puak-puak, macai-macai, barua-barua Pas amat tersepit beruk mah yeh untuk berbahas dan berdebat di kedai-kedai kopi kampong-kampung apabila pihak UMNO dengan senyum sinis menyum menyindir dan mencabar Pas untuk membawa usul ke Parlimen dan UMNO sedia menyokongnya. Dikalangan mereka kini menyapu punggong dan beredar dari kedai kopi dan ada diantara mereka malu untuk keluar ke sana.

Dap dan Pkr melalui kepimpinan masing-masing menyatakan dengan tegas dan keras bahawa mereka menolak sama sekali Hudud sekiranya Pas membawa usul ke Parlimen, selari dengan pegangan Karpal Singh.

Benar akhirnya desakan bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasaruddin dan Zulkifli Nordin bahawa Pas perlu keluar dari Pakatan Haram dan jalan terbaik adalah bergabung dengan UMNO untuk memperjuangkan secara jujur demi Agama, Bangsa dan Negara.

Bayangkan jika Hudud dibawa ke Parlimen, UMNO yang mempunyai 88 ahli Parlimen manakala Pas hanya 21 ahli Parlimen tidak cukup kuorum untuk meluluskan usul tersebut. Bagi meluluskan usul Hudud ia memerlukan sokongan sekurang-kurangnya dua pertiga daripada jumlah 222 ahli Parlimen, iaitu 148 orang ahli Parlimen.

Apakah langkah Pas untuk mendapatkan sokongan dua pertiga????


Kini yang jelas, Pas kelihatan seperti beruk yang diikat di sebatang pokok kelapa, hanya layak disuruh memanjat untuk memetik buah kelapa. Hasilnya tuan beruk yang kaya. 

2 comments :

Anonymous said...

Malaysia ini kan NEGARA ISLAM di mana ISLAM adalah Agama Persekutuan - jadi apahal perlu meminta KEBENARAN-mcm-KULI pd. si PENDATANGKAPIRDAJAL DAPBANGKAI/MCA-GERAKAN-MICDALANGDUAMUKA dll, utk. melaksanakan HUKUM ISLAM berdasarkan undg-undg SYARIAH?

Aku syak habis ulama-ulama TULEN dlm PAS diBUNUH seorg. demi seorg - disyaki diracun, termasuk yg. boleh sebabkan lemah jantung/kanser dsbnya - oleh si KAPIRDAPBANGKAI/PKRPELIWAT (yg. merupakan ejen Barat-ZIONIS dan racun kimia utk sebabkan kanser/lemah jantung adalah MO biasa Barat-ZIONIS)!

Dan dah tiba masanya undg-undg SYARIAH dibuat menjadi lebih berkuasa dr. undg-undg KAPIR Barat-ZIONIS! Apahal Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, nak TUNDUK-mcm-KULI pd falsafah dan undg-undg "demokrasi/hak asasi/kebebasan mutlak" LIBERAL SAMPAH si KAPIR Barat-ZIONIS! Kononnya falsafah, budaya dan undang-undang KAPIR Barat-Zionis yang 'terbaik' - sedangkan gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus MEMUJA wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. Awam/ketagihan dadah,-alkohol-perjudian/MEROGOL BINATANG dsbnya - akan terus MENJAHANAMkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam/Melayu, terutamanya jenerasi muda kita (lihat pesta dadah tempoh hari)!

Lihat akhbar(ANTI-ISLAM) di http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2561478/Miley-Cyrus-gives-away-gold-leaf-rolling-papers-wearing-marijuana-leaf-leotard-Bangerz-tour-Canada.html , Miley Cyrus gives away rolling papers made of GOLD before wearing marijuana leaf leotard on Bangerz tour in Canada, By Daily Mail Reporter, 17 February 2014; dan di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2352779/Bestiality-brothels-spreading-Germany-campaigner-claims-abusers-sex-animals-lifestyle-choice.html , Bestiality brothels are 'spreading through Germany' warns campaigner as abusers turn to sex with animals as 'lifestyle choice' By Matt Blake, 1 July 2013 !

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

PAS MELEPASSSSSSSS !! hudud nya digunakan bila pilihanraya....kempen menakut nakutkan orang kampung bagi meraih undi...konon nya kerajaan ini menentang hukum Allah....akhir nya mereka terperangkap dgn kepura puran sendiri !

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.