Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 12, 2014

DAP bayangkan Cina berhijrah kerana Malaysia penuh dengan rasis dan pelampau

Talent Corp telah diberi peruntukan RM65 juta.

Sepanjang 3-½ tahun ia berfungsi, agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri itu berjaya membawa balik 2,500 orang Malaysia yang bekerja di luar negara.

Ini bermakna purata kos bagi setiap orang yang berjaya dipujuk untuk pulang ke tanahair ialah RM26,000 satu kepala yang dibayar kerajaan kepada Talent Corp. Jumlah ini tidak termasuk insentif yang dibayar kepada 2,500 orang individu tersebut.

Menurut naib pengerusi DAP Teresa Kok dalam kenyataan akhbarnya hari ini, “bakat-bakat profesional” yang sedang bermastautin di negara asing tidak berminat kembali atas sebab Malaysia penuh dengan “pelampau ras”.

Kata Teresa: “Since the nation’s 13 the general elections held in May last year, the nation has witnessed many hate incidents and speeches by racial extremists.”
passport

passport

Orang Penang yang koyakkan pasport Malaysia mereka

Penduduk bekas Negeri-negeri Selat iaitu Pulau Pinang dan Melaka layak untuk memegang dokumen perjalanan BOC (British Overseas Citizenship).


GEORGE TOWN (4 April): Kira-kira 500 orang yang didakwa “tiada bernegara” (stateless) dari Malaysia yang tinggal di United Kingdom seharusnya menarik nafas lega apabila kerajaan Malaysia memberi jaminan untuk menguruskan kepulangan mereka. 
Ia dilihat sebagai satu kejayaan kepada Ahli Parlimen DAP, Tanjung Ng Wei Aik yang begitu bersungguh-sungguh mahu menyelesaikan masalah kumpulan tidak bernegara itu, yang ada antaranya hidup dalam daif kerana tidak dibenarkan kerja di UK.
Kumpulan itu yang telah menyerahkan taraf kewarganegaraan Malaysia, dan kemudian memohon Taraf Kewarganegaraan Luar Negara British (BOC), setelah mempercayai ia adalah sijil yang laku digunakan di negara itu.
Ketika mendedahkan maklum balas yang diberikan oleh Ahmad Zahid dalam sepucuk surat (pada 3 April), Ng berkata, kerajaan Malaysia telah bersetuju menyediakan perkhidmatan imigresen bagi membolehkan mereka berada di Malaysia secara sah apabila pulang kelak. — terjemahan oleh Utusan
Malaysia tetap sayangkan mereka.

Twitter - hannahyeoh- change country

Hipokrit Hannah pohon jadi PR Australia

Permohonan Hannah Yeoh untuk menjadi pemastautin tetap di Tasmania telah ditolak Australia.

Tasmania letaknya in the boondocks Down Under (lihat peta, bawah).

Patutlah Puan Speaker suka panggil orang “LOW class”.

Tapi Malaysia sayang gila juga akan High Class Hannah kerana dia lah ikon, dan orang contoh, puak paling Firstest.

.
By Raphael Wong (bekas wartawan The J-Star).
“Hannah Yeoh had not planned to return to Malaysia. Her future, she was convinced, was in Australia. The prospects of a great career in law and a wonderful life in Hobart, Tasmania were too good to forgo.
“Sadly for her, the Australian government thought otherwise. In one fell swoop, Canberra tore apart her dreams and she was forced to pack her bags and return to Malaysia.” (The Heat, 10 Oct 2013)cr for Helen Ang
aus_tasmania

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.