Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, April 13, 2014

BILLIONAIRE MALAYSIA


Jika orang Melayu zalim, pastinya tidak ada mereka yang paling banyak dan tertinggi diatas puncak kejayaan. Mereka bermula sejak 1900 manakala orang Melayu hanya mula berjinak selepas merdeka, 57 tahun ketinggalan dibelakang mereka.

Jika UMNO/BN zalim, pastinya harta mereka dirampas, hak kekayaan mereka dinafikan. Namun orang Melayu bukanlah begitu. Orang Melayu tidak merampas harta orang lain. Orang Melayu hanya mempertahankan saki baki hak-hak mereka. Adakah itu juga dianggap perkauman?

2 comments :

Anonymous said...

zalimnya bumiputera dan kerajaan malaysia, sejak merdeka sampai sekarang bukan bumiputera dizalimi sehingga mendominasi jutawan negara. jahatnya malaysia!!!

Anonymous said...

Malaysia dan umno jahat..takdo satupun cina yg bilionair di malaysia...semua adalah 'melayu'...memang kaum cina di rasiskan oleh kaum melayu...sebab itu takdo sorang pung cina yang kaya raya mengaut hasil bumi di yanah melayu.....

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.