Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, April 11, 2014

SAYANG SERIBU KALI SAYANG!!! Akhirnya Ke Lokap Jua.....



Aduhai.... Sayangnya harapkan muka aje yang comel molek, tapi mulut dan hati busuk!!!

Kalau dah buat salah, akui dan terima saje akibatnya. Tak perlu la menuding jari dan mempertikaikan kerja orang lain. Apatah lagi untuk menghina dan memburuk-burukkan pekerjaan orang lain.

Takkan la dah lupa kepada slogan " SAYA YANG MENURUT PERINTAH?"

Tahu tak menghina polis atau mana-mana pegawai kerajaan ketika mereka menjalankan tugas adalah satu kesalahan?




Takkan polis trafik tak boleh jalankan kerja dan keluarkan saman bila sesuatu kesalahan dilakukan?Apakah semua polis trafik rasuah? Adakah kerjanya hanya menahan orang tanpa sebab dan memeras ugut untuk dapatkan wang untuk elakkan saman tanpa sebab?

Kalau tak salah kenapa perlu takut? Tak perlu lah marah-marah kalau saman dikenakan kalau benar-benar melakukan kesalahan. Polis pun hanya "SAYA YANG MENURUT PERINTAH". Mereka juga manusia dan punya hati dan perasaan. Jadi, fikirlah dulu sebelum suka-suka nak maki dan menuduh yang bukan-bukan.




Butir Peribadi (Ada yang tidak dikongsikan di sini)

NORITA SALAMAH BINTI ZAMAN,
28 THN,
PEMBANTU ANTIDADAH, AGENSI ANTIDADAH KEBANGSAAN (AADK) 
BEAUFORT, SABAH
HANDPHONE SAMSUNG S4 DAN PERALATAN KOMPUTER DELL

Hmm.....cakap siang pandang-pandang
Cakap malam dengar-dengar......

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.