Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 20, 2014

‘1MDB & THREE TIERED GOVERNANCE’


Posting terbaru Tun Mahathir memang menarik. Sebagai mantan Perdana Menteri, ada perkara-perkara yang pada Tun M tidak tepat dan wajar diperbaiki oleh Najib. Portal milik pembangkang memang suka dengan cerita-cerita macam ini. Cukup menarik.

Soalnya, 1MDB akan buat apa? Duduk diam? Senyum dan terus buat kekayaan untuk diri sendiri.

Kalau kita rujuk kepada website 1MDB, mereka sangat bangga dengan status sebagai THREE TIERED GOVERNANCE. 1MDB tidak buat keputusan sendiri. Semuanya melalui pembuat keputusan yang bukan calang calang orang. Semuanya hebat dan ramai bertitle Tan Sri.

Board of Advisors
- PM Sendiri (Dato’ Najib)
- Sheikh Hamad al-Thani
- Tan Sri Nor Mohamed Yakcop (conman)
- Tan Sri Sidek Hassan (conman)
- Tan Sri Ali Hamsa
- HE Khaldoon Khalifa al-Mubarak
- Tan Sri Dr Irewan Siregar (???)
- Bernard Arnault
- Chang Zenmhing
Board of Directors
- Tan Sri Lodin Wok
- Mohd Hazem Rahman
- Shahrol Azrai
- Ismee
- Ong Gim Huat
- Ashvin Valiram
Senior Leadership
- 15 orang
Kalau ada benda yang tak betul diperkatakan oleh Tun M, 1MDB patut tampil dan berikan penerangan. Jangan jadi orang penakut. Menyorok di belakang media. Suruh orang lain balun.
Kalau nak berani lagi, apa kata 1MDB saman sahaja Tun M. Berani?
Tok Najib kena kaji semula peranan 1MDB ini. Jangan jadi punca kepada kejatuhan. Jangan sampai Pak Lah yang jatuh kerana kerajaan tiga beranak, Najib kena dengan THREE TIERED GOVERNANCE 1MDB.

Three tiered governance + three stooges = ????? 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.