Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, September 24, 2014

Drama Baru Selangor Baru Bermula...

 

Sebelum apa pun yang berlaku, tak salah kalau kita ucapkan tahniah kepada YB Azmin Alin di atas perlantikan beliau sebagai Menetri besar yang baharu... kemelut yang berlaku akhirnya berpihak kepada beliau yang tidak tersenaraipun dalam calon awal sebagai Menteri Besar... kecuali, didendangkan sendiri olehnya dan penyokong-peyokongnya...

Baru menjadi MB beliau difahamkan ingin melihat semula polisi yang melibatkan air di Selangor... Aku tak tahu apa tujuannya, mungkinkah perjanjian atau mungkin juga mahu menarik semula air percuma di Selangor yang menjerat diri PKR sendiri...?

Drama bakal bermula, kita lihat apakah Azmin yang tidak mendapat sokongan pun dari DAP akan menyebelahi DAP dalam urusan pentadbirannya...? Aku percaya pemimpin bermuka-muka sudah mula mendekati Azmin sebaik saja mengangkat sumpah... PAS yang dikatakan telah mencalonkan Azmin sebagai MB pula masih tidak ketahuan...

Bermula perlumbaan mencari kekayaan di Selangor, apa akan jadi kepada GLC selepas ini? Siapakah yang bakal berkuasa? Pejabat penasihat Ekonomi telah ditutup, apa pula lagi selepas ini...?

Ada yang menyatakan Azmin kononnya pro Melayu, tapi, apakah beliau sanggup LANGGAR Bossnya yang mengangkat darjat pimpinan chauvinis DAP...???? Kita tunggu dan lihat...

Azmin yang terpalit dalam banyak isu, apakah beliau bersedia menghadapi isu-isu yang bakal dibangkitkan...? Ironinya, PKR sebenarnya sudah ketandusan Calon, kerana calon emreka terbaik TS Khalid Ibrahim pun sudah dipecat... Kalau Azmin ini hebat, sepatutnya. 



Seterusnya

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.