Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, September 16, 2014

Perutusan”Spinning” Gasing Hari Malaysia #PRKPengkalanKubor



Si Anwar Ibrahim

16hb September 2014 genaplah enam tahun saya menjadi Perdana Menteri di Malaysia.
Pada zahirnya memanglah DS Najib Razak kelihatan sebagai Perdana Menteri sehingga kini namun hakikatnya saya adalah orang yang memerintah dan menentukan apa yang beliau akan lakukan sejak enam tahun yang lalu.

Pada PRU ke13 yang lalu, beliau telah melaksanakan salah satu daripada arahan saya iaitu penggunaan dakwat kekal dalam proses pilihan raya.

Saya telah mengarahkan beliau memansuhkan ISA dan beliau juga akur.

Pada dasarnya BR1M dilaksanakan kerana beliau mencontohi tindakan saya memberi wang kepada rakyat bermula di Pulau Pinang.

1Malaysia adalah kempen yang saya mulakan apabila saya dibuang daripada UMNO dan ternyata langkah bagi meliberalkan bangsa Melayu akhirnya turut dilaksanakan oleh beliau.

Kini, beliau bertungkus lumus hendak menghapuskan pula Akta Hasutan 1948 sedangkan akta tersebut telah wujud sebelum Malaysia mencapai kemerdekaan atas dasar keperluan bagi sesebuah negara majmuk iaitu Malaysia dan itu juga atas desakan saya.
Rasanya tidak perlulah saya panjang lebarksn ucapan saya sekadar satu ucapan pendek dari saya buat DS Najib sempena Hari Malaysia iaitu “I know what you did last summer…”


The king is not the real king.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.