Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, September 24, 2014

HOT! Anwar Risau Azmin Bakal Kuasai PKR dan Pakatan?


Anwar nak jadi MB Selangor sebab sumber kewangan yang mudah untuk beliau guna dalam perjuangan politik beliau. Bila beliau gagal, diletak pulak proksinya sebagai penganti. Hasratnya hanya mahu menguasai Selangor supaya mudah beliau mendapat wang. Tak kiralah secara bulanan, ataupun melalui projek.

Anwar sekarang dalam keadaan yang tertekan dan menghadapi masalah kewangan yang agak serius.

Jika Azmin dilantik sebagai MB Selangor, Anwar pasti risau kedudukan beliau sebagai KETUM dan kedudukan Wan Azizah sebagai Presiden PKR.

Sudah pasti Azmin mempunyai kuasa kewangan yang kuat dan mampu menjaga diri sendiri. Dirisaukan akibat kuasa kewangan yang besar, Anwar tidak lagi mampu membendung Azmin dan Azmin bakal merampas kuasa dalam parti PKR.

Sebagai panglima perang Anwar yang paling lama dan masih setia. Sudah tentu kemahiran memberontak dan rampasan kuasa yang dihalalkan Anwar, bakal Azmin praktikkan kelak.

Kita hanya perlu tunggu dan lihat..

Ternyata perubahan kuasa di Selangor bakal menyaksikan lanskap politik yang akan berubah didalam pucuk pimpinan PKR.

UMNO Selangor juga perlu persiapkan diri untuk menghadapi serangan dari MB baru. Kerana Azmin benar-benar orang politik yang terlatih, berbanding Khalid Ibrahim lebih kepada pengurusan.


Kalau UMNO Selangor masih mengekalkan rentak lama, dan barisan yang sudah dua kali gagal dalam PRU. Nescaya kali ni, kemungkinan besar, UMNO Selangor bakal ditanam hidup-hidup. 



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.