Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 12, 2014

UMNO Kena Hentam Kiri Kanan, Termasuk Sabah

Lim said Sabah could no longer be considered a BN “fixed deposit” following the outcome of Election 2013. — file pic

DAP mahu Umno mati. Ini sebahagian daripada mesej yang Umno gagal untuk memahami?


Tanya diri anda: Pernahkah dalam sejarah Perikatan-BN, calon MCA hilang wang deposit?

Sekarang lihat pada dua telegram di bawah.

hilangdeposit

hilangdeposit2

Kedua-dua notis kematian MCA telah dihantar dari Pulau Pinang.
“Menurut beliau, anak muda Cina Pulau Pinang banyak dipengaruhi oleh cara dan sikap Lim Guan Eng. [...] Stail dia macam gangster. Tingkah laku dan cara cakap kasar macam pejuang jalanan. Orang ramai melihat pemimpin mereka begitu dan ikut sama. Patutlah bekas timbalannya panggil Guan Eng samseng …”
Petikan di atas mengenai streetfighters Pulau Pinang diambil dari Berita Harian 6 Jun 2013  artikel bertajuk ‘Pembangkang merakyatkan sikap biadab‘.


DapsterPaper


Apa lagi DAP mahu?


Lim Kit Siang declared:

"... Mesej saya kepada pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat, ahli dan penyokong  bahawa kita tidak ada masa untuk berehat dan kita mesti bekerja dengan serta-merta untuk mencapai apa yang kita gagal dalam PRU13."


Ini di kali, lah Sabah

Di Sabah, menurut Kit Siang, Pakatan boleh buat lebih baik dan memenangi lebih banyak kerusi dengan 4 lagi parlimen serta  lebih 8 kerusi DUN jika tidak kerana undi perpecahan disebabkan oleh tiga atau empat penjuru pertandingan antara calon-calon pembangkang.

Sebenarnya, tidak ada negeri pada masa ini yang BN adalah selamat.


Ancaman besar kepada BN

PKR telah bertukar menjadi parti 'pusat'  di Semenanjung. Di kawasan Parlimen (tidak termasuk Sabah dan Sarawak) di mana terdapat di antara 30% dan 50% pengundi Cina, PKR memegang 21 kerusi dan DAP 8 berbanding dengan Umno 15 dan MCA 5 (jadual di sini).

Bahaya yang jelas dan hadir untuk BN adalah penyebaran Injil Jerusubang.
Melaluinya, DAP meresapi  anak-anak muda Bandar dan tidak mustahil anak muda Melayu melalui fitnah (lihat TMI di bawah).

Ia lebih mudah untuk menipu anak muda melalui media sosial.


All GE13 racism originated from BN, Kit Siang claims
"Semua  isu perkauman dalam PRU 13 berasal dari BN" - pembangkang istiharkan  Tun  Dr Mahathir sebagai  musuh awam mereka  No.1 

1 comment :

Anonymous said...

Kit sial dari muda lagi dah racist.... Bila nak buat rci 13 mei pasal kit sial. Jangan bagi muka pada cina lagi. 97% support dap. Melayu patut bersatu .........

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.