Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 6, 2014

Mat Taib yang mencari roh didalam PAS mengertak pimpinan PAS serta majlis Syura Ulamak agar tidak keluar dari Pakatan Rakyat.



Menurut Mat Taib, PAS akan rugi besar dan akan kehilangan banyak undi khususnya dari golongan Cina DAP, jika parti itu memilih untuk bersendirian tanpa meneruskan " Tahalul Siyasi " yang dilihat tidak memberi impak besar kepada parti itu.

Malah satu kajian rambang yang dibuat oleh badan bebas menyebut, 75 % ahli PAS berharap agar PAS tidak lagi bersama gabungan Pembangkang itu yang dilihat cukup mencemarkan imej PAS selaku parti yang ditubuhkan untuk memperjuangkan Islam.
Pada Admin,

Pandangan Mai Taib terlalu " bias " kerana PKR dan DAP yang akan hilang banyak undi jika PAS meneruskan desas desus untuk keluar dari Pakatan Pembangkang yang tersebar dari mulut kemulut pimpinan Pas sejak akhir akhir ini.

Keluarnya PAS jika itu benar benar terjadi bermakna hasrat DAP untuk memerentah negara ini melalui proxsi tinggal kenangan..Dalam melaksanakan " Tahalul Siyasi ", PAS tidak mendapat apa apa keuntungan pun.

Malah gagal menjadi parti dominan didalam gabungan pembangkan itu,
DAP dan PKR dilihat cukup licik menjalankan agenda mereka sehinggakan PAS menjadi sekadar penumpang didalam Pakatan Rakyat.
Langkah tidak lagi berada didalam PR boleh dijadikan medan bagi PAS memilih pemimpin yang setia kepada parti,

bukannya berketuakan Anwar Ibrahim...
Tindakan PAS menyenarai 3 calon dari PAS bagi jawatan MB Selangor, satu isyarat jelas yg perlu difahami oleh Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng sert kuncu masing masing..

Apa langkah seterusnys bagi PAS. 

4 comments :

Anonymous said...

Dah berapa JUTA agaknya si ANJING KURAP ni dpt. dari PENDATANG-PENDATANG TAUKEH-TAUKEH KANGKANG BABI?!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

jika pas keluar pakatan DAP & PKR yg rugi besar.kehilangan undi PAS SERTA JENTERANYA SEKALI.

Anonymous said...

Pandainya mengajar org PAS yg dianggap bodoh tu... Dia dulu pun macamana?Cemerlang sangat ka?Baru tak sampai setahun dlm PAS, dah nak jadi Sifu PAS...

Anonymous said...

Generasi baru TIDAK kenal siapa Mat taib sebenarnya ! beliau ialah...........

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.