Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, March 5, 2013

#CerobohSabah: Fitnah kaitkan UMNO dengan Sultan Sulu

Ada 2 isu besar pembohongan media pembangkang  dalam entri kali ini

1.  ’Sultan Sulu’ adalah ahli UMNO
2. Gambar DS Najib Razak bersama ‘Sultan Sulu’
Laporan terbaru yang MiM terima ialah pembohongan laporan media pembangkang yang mengaitkan Sultan Sulu dengan parti UMNO!
Datu Mohd Akjan Datu Ali Muhammad, seorang ahli UMNO telah dituduh sebagai Sultan Sulu yang sebenarnya dan di atas perintah beliau, negeri Sabah dicerobohi!
Sultan-Sulu-Mohd-Akjan
Bagaimana pun, pembohongan ini didedahkan oleh Mohd Akjan di dalam media. Malah, beliau telah membuat laporan polis ke atas pembohongan tersebut.
Media melaporkan :
As Mohd Akjan moved to clear the air over the controversy, his close aides lodged a police report for alleged slander against him to counter reports that had been made over his alleged installation as the Sulu Sultan.
Mohd Akjan said he was born in Kampung Limau Limaun in northern Kudat and is a Malaysian.
“If I accept the Sultan of Sulu position in November, I will have to give up my Malaysian citizenship. I have not gone crazy as claimed by some of my critics. I am fully aware of what I am doing,” he added.
Kenyataan Mohd Akjan itu sekaligus membuka pekung hangit lagi kotor media pembangkang. Dalam masa yang sama, desperado dan sikap terdesak media pembangkang untuk menabur pembohongan dan sengaja mengaitkannya dengan UMNO adalah satu perkara yang sangat jelas.
Memalukan!
MiM juga tertarik dengan entri rakan blogger otai MPP tentang pembohongan media alternatif pembangkang tentang kaitan DS Najib Razak dengan dalang penceroboh penjenayah di Lahad dan Semporna. klik sini
Media pembangkang telah menabur fitnah tetapi pembohongan itu terpalik kembali ke muka mereka,
Begitu juga dengan HaprakDaily HarakahDaily yang berbohong di dalam laporan mereka, satu lagi sikap jahat lidah rasmi PAS yang suka berbohong sejak dulu lagi.
Lihat printscreen di bawah :
Di bawah adalah penjelasan sebenarnya tentang pembohongan media pro-pembangkang.

Gambar asal di atas yang diambil oleh Reuters ialah DS Najib Razak bersama Al Haj Murad, Pengerusi Moro Islamic Liberation Front (MILF).

Gambar di bawah ialah Jamalul Kiram 111 yang sebenarnya :
Malangnya, sehingga ke saat ini, masih ada pihak yang keliru dengan perbezaan di antara Moro Islamic Liberation Front (MILF) dan Moro National Liberation Front (MNLF).
Oleh kerana bilangan mereka yang merupakan majoriti di Selatan Filipina, MILF terlibat di dalam perjanjian damai dengan Filipina baru-baru ini manakala MNLF dikaitkan dengan dalang pencerobohan di Sabah.
Kita faham sikap desperado pihak pembangkang yang melenting apabila media asing mengaitkan mereka dengan penceroboh yang mencemari kedaulatan negara kita.
Tetapi dalam masa yang sama, Keldaian Keadilan Daily gagal melaporkan kenyataan Anwar Ibrahim tentang beberapa perkara fundamental dalam kronologi pencerobohan di Sabah?
Jika merujuk kepada laporan lidah rasmi PKR itu, ceramah di Seberang Jaya baru-baru ini tidak dijadikan tempat untuk menerangkan gambar kontroversi Anwar dan Nur Misuari. Malah, tiada laporan tentang pendedahan Inquirer News, Reuters atau pun Manila News.
Kenapa atau lidah rasmi PKR itu mempunyai satu set laporan berita lain yang belum disiarkan?
Maksud mudah, insiden berdarah di Sabah dan kaitannya dengan pakatan pembangkang benar-benar telah mengguris imej parti itu yang sudah hampir hancur dek polemik kalimah Allah sebelum ini.
Rakyat sudah nampak kepincangan pakatan pembangkang dan sudah pasti tidak mengundi mereka di PRU13 nanti.
Anda baca sini : KLIK SINI

sumber : Dr MiM

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.