Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, March 4, 2013

Pendedahan Ini Bukti Anwar Ibrahim Dalang Krisis Di #LahadDatu & Semporna


Buat apa Anwar Ibrahim jumpa dengan Nur Misuari? Perbincangan apa yang diperbincangkan hingga turut disebarkan perjumpaan itu dalam Twitter. Memang benarlah jangkaan laporan perisikan Filipina yang menyatakan Anwar Ibrahim adalah dalang kejadian di Lahad Datu dan Semporna.


Sultan Muidzullail T Kiram bersama Dr Jeffrey Kitingan. Berjumpa untuk tujuan apa? Sini dadi sini

Jika Dr Jeffrey bertemu Muizdullail hanya kerana mengharapkan keajaiban "Keluarkan Sabah dari Malaysia" maka secara automatik bekas pemimpin PKR Sabah ini memihak kepada tuntutan Filipina.

Kenyataan berikut juga mengesahkan lagi bahawa pencerobohan yang dilakukan oleh pengikut Kiram telah dirancang sejak tahun lalu dengan dorongan dan hasutan daripada Jeffry Kitingan dan Anwar Ibrahim sendiri.

KENYATAAN FB: PHILIPPINE SABAH CLAIM FORUM, dalam posting ini seolah-olah pihak Sultan Muidzullail marah dengan perkembangan perjanjian damai MILF-GPH.

"Today, the only Sultanate of Sulu and North Borneo heir to have come forward IN THIS CRITICAL PERIOD of national confusion related to Malaysia's official admittance in Mindanao (and the potential "murder" of our claim by Malacanang and the MILF through inaction), is HM Sultan Muedzul Kiram who has made it clear that he will fight for the return of Sabah. We must support HM.

Shown in picture taken on July 05 2012 in Kota Kinabalu, Sabah (former North Borneo): His Majesty Sultan Muedzul-lail T Kiram supported by the Sabahan Leader Dr. Jeffrey Kitingan, considered by West Malaysia as a Sabah dissident and brother of current Deputy Chief Minister of Sabah, in a one on one meeting at his hotel suite, Le Merridien, Kampong Ayir, KK, Sabah.

Dr Jeffrey Kitingan was once jailed under the dreaded ISA (Internal Security Act) of West Malaysia on suspicion of rebellion."

sumber

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.