Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, March 8, 2013

KEMATIAN ANGGOTA KESELAMATAN DI SABAH TERUK DIHINA!! #LahadDatu



Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya adalah peribahasa yang paling sesuai apabila kita membicarakan tentang keceluparan mulut pemimpin pakatan pembangkang.

Di bawah adalah kenyataan keluarga Allahyarham Koperal Sabarudin Daud yang sangat kecewa dengan keceluparan pakatan pembangkang.
SHAH ALAM - "Saya sanggup mati demi menuntut bela atas kematian adik dan tidak rela kematiannya dihina sebegini rupa," kata Che Azni Ahmadun, 49, sepupu kepada Koperal Sabarudin Daud, 46, yang terkorban dalam insiden pencerobohan di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah baru-baru ini. 
Sebelum itu, Che Azni membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam kira-kira jam 3 petang semalam, sebelum keluar kira-kira setengah jam kemudian. 
Ketika ditemui, beliau berkata, laporan dibuat kerana mahu pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya terhadap Naib Presiden PKR, Tian Chua dan Ahli DAP, Jonathan Lin yang didakwa mengeluarkan kenyataan tidak bertanggungjawab berhubung insiden terbabit. 
 Jonathan Lin - contoh keceluparan penyokong DAP.
Pesara tentera itu berkata, kenyataan yang dikeluarkan Jonathan mengenai anggota terkorban juga sangat melampau dan dilihat sebagai cuba mengambil kesempatan untuk mengeksploitasikan isu tersebut. 
Che Azni berkata, beliau sangat kecewa kerana pengorbanan mangsa yang terkorban tidak dihargai. 
"Saya pernah berkhidmat sebagai anggota keselamatan dan tahu macam mana pengorbanan yang dicurahkan untuk negara. 
"Jika dipanggil semula untuk berkhidmat, saya rela angkat senjata untuk menuntut bela atas kematian Sabarudin dan anggota lain yang terkorban," katanya. 
Menurutnya, dia berharap polis dapat mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang terlibat, selain mahu membetulkan keadaan agar jasa anggota keselamatan yang terkorban dipandang tinggi. - SH
Anda lihat juga video YB Zulkifli Noordin yang menempelak mulut celupar Tian Chua, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang menghina pasukan polis yang berkorban nyawa mempertahankan nyawa di Lahad Datu.


Pemimpin pakatan pembangkang dan penyokong DAP memang sangat melampau!

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.