Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, September 6, 2013

Orang Cina berjaya mendarat di Marikh

Sebanyak 85 peratus undi Cina diserahkan kepada pembangkang dalam PRU13. Begitulah pengakuan presiden MCA Dr Chua Soi Lek yang dilaporkan sebuah rencana pendek (188 patah perkataan) dalam The J-Star hari ini.

Sejarah tamadun Cina

Orang Cina mencipta mercun


kaboom


Orang Cina membina roket

Bawah: Gambar tugu peringatan di kota Ruijin, Xinhua, China


RocketChina


Orang Cina lancar roket

Roket sampai Marikh. Orang Cina mendirikan penempatan – Chinatown – di planet itu.


Perarakan mayat Lim Soon Seng, 9 Mei 1969
Perarakan melalui Kuala Lumpur pada 9 Mei 1969

Cina-Cina dalam gambar di atas bukan orang DAP kerana DAP tidak ada kena-mengena dengan peristiwa bulan Mei 1969.

Cina-Cina yang keluar ke jalanan adalah pengunjung yang kebetulan berada di Kuala Lumpur ketika itu. Mereka sebenarnya rombongan Cina Marikh yang sedang membuat lawatan sambil belajar.


ChuaSoiLek1race
The J-Star, 31 Ogos 2013, mukasurat 10

Seumpama DAP, pemimpin MCA juga membayangkan bahawa tidak ada bangsa Cina di negara ini. Yang ada hanya “satu bangsa” sahaja, iaitu bangsa Malaysia.

Dr Chua berkata (perenggan ditandakan merah, atas):

Malaysians too should evolve into one race and let the Malaysian identity take precedence instead of being divided by skin colour.”

Penjelasan Dr Chua mengukuhkan lagi hujah bahawa DAP tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan kejadian Mei 13. Rusuhan kaum itu tiada kaitan dengan orang Cina sebab semua penduduk negara adalah berbangsa Anak Malaysia. 







No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.