Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, September 26, 2013

Naib presiden MCA lupa asal-usul Bintang Satu partinya


Di bawah ialah gambar bendera Bintang Satu MCA, diikuti bendera kuomintang.


mcaLOGO

kuomintang

http://helenang.wordpress.com/2013/09/25/makhluk-belaan-british-dan-belaian-umno/#comment-53028


Tulis MyMassa:
Selepas kematian Chin Peng, beberapa pemimpin muda MCA mula cuba menyokong Chin Peng untuk dibawa pulang. Antaranya ialah Naib Presiden MCA, Gan Peng Sieu dan Heng Seai Kie, Ketua Publisiti MCA. MyMassa pelik, adakah pemimpin muda MCA ini sudah lupa asal usul?”
MyMassa mengingatkan agar pemimpin muda MCA memahami sejarah penubuhan MCA sebelum memperjuangkan isu Chin Peng serta memesan: “Patut MCA sekarang ni makin lemah. Asal usul mereka sendiri pun mereka lupa”.

Kuomintang telah ditewaskan komunis Mao Zedong di tanah besar Cina. Kuomintang tidak akan bersekongkol dengan komunis. Malah beberapa orang pemimpin MCA (contohnya HS Lee dan Dr Lim Chong Eu) juga mencapai pangkat tinggi dalam tentera Kuomintang.

George Town in the early 1
Bandar George Town pada satu masa dahulu


Untuk satu pengajaran sejarah tentang status negeri-negeri Melayu pra-1946 serta belum wujudnya sebuah nation state moden dalam ertikata ‘Malaya’ mendahului tahun tersebut, sila baca Seademon Bahagian II.

Sekiranya pada zaman perang serta penjajahan Jepun masih belum wujud lagi gabungan 11 negeri-negeri semenanjung sebagai sebuah “persekutuan”, bagaimana pula boleh digunapakai hujah Chin Peng sebagai seorang pejuang kemerdekaan?

Sebenarnya Chin Peng berhasrat menggulingkan Raja-Raja Melayu (umpama di negeri kelahiran serta kegiatan gerila beliau di Perak) dengan mendirikan kerajaan republik dan bukannya Bintang Tiga menentang Jepun dan British untuk mengembalikan daulat pemerintah Melayu.

Pejabat PKM

WismaDAP

Dapster ialah cucu-cicit komunis


Di bawah ialah gambar Chin Peng (kiri) semasa muda yang diletakkan bersebelahan dengan gambar Scissorati yang pernah mengejek Rosmah melalui Twitter, iaitu bekas pengerusi NUJ-The Star Teh Eng Hock (inset)

Pelanduk dua serupa betul wajah mereka!

Gambar Chin Peng diambil daripada sumber NST (16 Sept 2013) manakala gambar Eng Hock diambil daripada profil Twitternya.

Saka

Secara kebetulan (or maybe not), Teh Eng Hock adalah BFF Gan Ping Sieu di alam Twitter.

Sekerat pemimpin MCA – umpamanya the Young Gan itu – sudah dirasuk Dapster. Gan Ping Sieu contohnya mahu kalimah Allah dibiar untuk dikongsi bersama puak-puak evangelis.

MCA kian menjiwai DAP.

Kehadiran MCA dalam BN ibarat Umno memelihara saka DAP.Credit

KOMA






No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.