Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 28, 2013

PENDAFTAR PERTUBUHAN KELUARKAN KENYATAAN LONDEHKAN KEMALUAN KULUP GUAN ENG DAN BAPANYA!!!




Lim Kit Siang dah jadi tak tentu arah dah apabila helahnya tidak menjadi dan didedahkan oleh media. Lantas dia mengambil keputusan untuk menyaman media berbahasa Melayu itu dengan harapan, akan timbul persepsi bahawa dia telah difitnah, dek kerana itulah dia berani mengambil tindakan saman.

Namun pendedahan demi pendedahan yang dibuat, tidak dapat dinafikan sama sekali oleh Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang tentang perancangan mereka untuk mengatur semula konco-konco yang membolehkan mereka terus berkuasa dalam DAP.
Hari ini Dato' Abdul Rahman bin Othman, Pendaftar Pertubuhan Malaysia di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia telah membuat kenyataan rasmi membidas Lim Guan Eng yang berlidah biawak dan bermulut cabul selain kuat BERBOHONG.

Berikut adalah kenyataan media penuh :
KUALA LUMPUR - Pendaftar Pertubuhan Datuk Abdul Rahman Othman sekali lagi meminta Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng membaca dan memahami apa yang dinyatakan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) berhubung pemilihan semula CEC parti itu.   Beliau menjelaskan ROS tidak pernah menyatakan DAP tidak boleh mengadakan kongres khas, sebaliknya mengingatkan parti itu agar mematuhi peruntukan dalam undang-undang tubuhnya sendiri semasa mengadakan pemilihan berkenaan.   "Dalam hal ini, penghantaran Notis Panggilan kepada anggota dalam tempoh 10 minggu seperti yang tercatat di dalam undang-undangnya harus dipatuhi,"katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.   Abdul Rahman juga berkata tindakan mahkamah terhadap DAP adalah oleh anggotanya sendiri dan tidak ada kaitan sama sekali dengan ROS kerana mereka yang membawa perkara berhubung pemilihan CEC parti itu, yang tidak teratur, ke muka pengadilan.   "Adalah tidak wajar ROS dikaitkan di dalam hal ini memandangkan tindakan ini adalah daripada akar umbinya sendiri,"katanya 


DATO' ABDUL RAHMAN BIN OTHMAN
Pendaftar Pertubuhan Malaysia
Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia


Baca seterusnya di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.