Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 29, 2013

APA LA BENGAP SANGAT SI GUAN ENG NI!!!


Haduh!!! Malang sungguh puak - puak Cinabeng DAPigs tu dapat pemimpin macam Si Guan Eng ni ek. Dah la Matematik mudah pun dia boleh kantoi.

Pun lagi dia nak tayang kemaluan dia depan orang ramai ke? Tak malu sungguh!!! Dia ingat kemaluan dia tu besar sangat ke sampai boleh dibangga - banggakan?

Inilah masalahnya dengan puak - puak Cinabeng DAPigs ni. Diorang ni memang tak boleh tengok kalau orang lain lebih maju dari diorang. Nak pulak kalau Melayu/Islam.

Diorang lebih suka kalau bangsa lain dalam Malaysia ni terus sujud dan melutut pada kaki diorang macam puak - puak PKR dan PAS tu buat. Itu yang diorang nak.

Maka sebab tu la diorang akan buat apa sahaja untuk memastikan orang Melayu/Islam dalam Malaysia ni terus ketinggalan supaya mudah diorang nak pergunakan.

Korang bayangkan la. Ada ke dia boleh pertikaikan mengenai pelaburan Felda dalam bidang perhotelan? Apa, tak boleh ke Felda melabur dalam bidang tersebut?

Si Guan Eng tu punya la nak tunjuk yang dia bijak sampai dia terdedahkan kebodohan dia sendiri. Dia boleh tanya soalan, apa kaitan Kelapa Sawit dengan Hotel?


Eh, bodohnya soalan! Benda macam tu pun orang nak kena terangkan jugak ke pada dia? Apa gunanya dia jadi pemimpin kalau benda mudah macam tu pun dia tak nampak?

Dalam industri perhotelan ni, banyak benda lain lagi tau. Bukan setakat bukak hotel dan tunggu orang datang je. Ianya menyediakan peluang pekerjaan.

Dari front desk sehingga ke kitchen. Berapa banyak kerja yang perlu diisi? Dan tak salah kalau Felda bukak hotel demi untuk membantu anak - anak Felda dapat kerja.


Itu baru penjelasan mudah. Satu lagi, bidang perhotelan ni banyak mendatangkan keuntungan. Lagi besar keuntungan Felda dapat, maka lebih banyak yang peneroka terima.

Yang sebenarnya, Si Guan Eng ni sengaja tak nak bagi Felda beri lebih banyak manfaat kepada warga Peneroka supaya dia dapat mempergunakan mereka dikemudian hari.

Itu je tujuan dia. Kalau setakat nak pertikaikan apa hubungan diantara Kelapa Sawit dengan Hotel, kenapa dia tak nak tanya YTL? Suruh diorang jawab, apa kaitan Simen dengan Hotel!!!  


Baca lagi di sini

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.