Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 14, 2013

Pemandu paling banyak mengiklan di media pembangkang

Syarikat-syarikat berkaitantan dengan kerajaan (GLCs) lebih suka mengiklan dalam media pembangkang. Sebab itulah The J-Star yang saban hari sarat dengan iklan boleh begitu jadi sombong sekali. Mereka mengaut keuntungan yang lumayan dan melambak-lambak.


http://www.malaysiakini.com/news/241068

Baru-baru ini, The Sneaky Star mengundang kontroversi apabila ia membelakangkan liputan sambutan Hari Merdeka. Sila baca ‘Melampau! The Star siarkan berita DYMM Agung & sambutan Kemerdekaan di mukasurat 20! @Najibrazak’ di blog Dr Novandri Hasan Basri.

Sungguhpun pengarang-pengarang Firsters suratkhabar itu kerap mendabik dada mencanangkan diri mereka sebagai warga yang paling kuat semangat cintakan negara, namun ianya akhbar-akhbar pesaingnya yang ikhlas menjiwai Hari Kebangsaan dan bukan wartawan pandai bermuka-muka J-Star itu.

Contohnya pada 31 Ogos baru-baru ini, the New Straits Times memaparkan tajuk utama ‘Call to stay united, Merdeka spirit: Defend country’s sovereignty to move forward and develop nation, says PM’ pada muka hadapan akhbar tersebut.

Pada 1 Sept pula, NST membentangkan gambar besar bendera kebangsaan yang diangkat semasa perarakan sambutan Merdeka, diringi dengan tajuk ‘Colourful show of patriotism’ pada halaman depan


muka_hadapan

Selain NST, liputan hari Merdeka juga menyerlah di dada akhbar Utusan (imej atas).
Namun, sepertimana yang diketahui kita semua, The J-Star hanya memuatkan berita acara-acara Merdeka pada m/s 20.

Screenshot bawah: Komen seorang pembaca @ 2013/09/14 at 1:03 pm:

Utusan lawan The J-Star  Helen Ang 2013-09-14 14-05-36

Bukan sahaja MAS yang didakwa kurang berminat meletakkan iklan dalam akhbar Melayu Utusan,

Pemandu, iaitu badan konsultan khas kepada Perdana Menteri, telah TERLALU BANYAK mengiklan program-program ETP mereka dalam media pembangkang seperti Malaysiakini dan The J-Star.

Saya rasa ada baiknya jika wakil-wakil rakyat daripada Umno mengemukakan soalan di Dewan untuk dijawab pihak-pihak yang berwajib. Kita mengkehendaki kerajaan mendedahkan perincian butir-butir perbelanjaan iklan setakat ini oleh Pemandu.



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.