Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, September 19, 2013

Gerakan boikot dimulakan orang Cina

CinaMelayu1

Disebabkan tiada sambutan daripada orang Cina, maka dalam persembahan tarian ketika pesta Hari Malaysia baru-baru ini di Pahang, hanya budak Melayu saja (berdiri di tengah atas pentas) yang terpaksa menggayakan pakaian Cina — adik berbaju warna merah muda, skirt jalur melintang.

Laporan TV9 bertajuk ‘Hari Malaysia Di Pahang Hambar Tanpa Golongan Cina’
Di Kuantan, Pahang, Hari Malaysia disambut dalam suasana hambar.

Hampir tiada seorang pun pemimpin mahu pun masyarakat Cina hadir. 
Sambutan Hari Malaysia Peringkat Negeri Pahang diadakan di Taman Gelora, pagi tadi. 
Hampir 2,000 hadir. 
Namun sebahagian besar adalah kaum Melayu. 

Tiada pemimpin kaum mahupun komuniti kaum Cina setempat hadir. 
Cuma yang kelihatan hanya sebilangan Ahli Dewan Perniagaan Cina serta India. 
Menurut Datuk Seri Adnan, masyarakat Cina turut dingin terhadap sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 peringkat negeri Pahang baru-baru ini. 
Lebih menyedihkan tegas beliau, pemasangan jalur gemilang di kedai-kedai yang dimiliki kaum Cina terpaksa dilakukan oleh pihak berkuasa tempatan.”(sumber)
 sumber

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.