Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 22, 2013

TIPAH KOYAK BENGKAK BILA KJ JENTIK TELOR KEKASIH DIA!!!



Hahaha!!! Meroyan apa Si Tipah Koyak ni? Kenapa pulak dia nak marah tak tentu arah bila Menteri KBS tu membidas kenyataan 'Pakwe' dia sebelum ini?

Semalam KJ menjelaskan bahawa 'Pakwe' Si Tipah Koyak tu tak faham mengenai Perlembagaan Negara. Apa yang dia lakukan hanya wayang semata - mata. (klik Sini)

Bagi kita yang celik, memang kita dapat lihat kebenaran disebalik kenyataan Ketua Pemuda UMNO tu. Memang nampak sangat Peguam PKR tu tak faham apa - apa.

Jadi, kenapa pulak Si Tipah Koyak ni nak meroyan tak tentu arah dan tiba - tiba mengaitkan cerita pasal KJ tu dengan pemilihan UMNO? Dah tak de idea sangat ke?

Dalam kenyataan Si Tipah Koyak tu, dia mendakwa kononnya Menteri KBS kita tu bising sebab kedudukannya dalam UMNO tergugat.

Kritikan Khairy Jamaluddin Abu Bakar terhadap kenyataan Naib Pengerusi PKR N. Surendran hanyalah satu retorik bagi mengekalkan kuasanya dalam Umno setelah jawatannya bakal dicabar dalam pemilihan parti Melayu itu kali ini, kata Latheefa Koya (gambar).
Menurut Pengerusi Biro Guaman dan Hak Asasi Manusia PKR itu, tiada kerajaan dalam mana-mana negara boleh menghina Perlembagaan sewenang-wenangnya dan atas dasar itulah N. Surendran mengkritik Datuk Seri Najib Razak kerana memberi tafsiran yang salah kepada Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Ini yang kita hairan dengan Peguam - Peguam PKR ni. Macam mana diorang boleh jadi peguam kalau diorang hanya setakat pandai membuat andaian semata - mata?

Sepatutnya seorang peguam perlu membuat sebarang hujah atau memberikan pandangan berlandaskan bukti yang kukuh dan sah. Adakah itu yang dilakukan oleh Si Tipah Koyak ni?

Hanya sekadar nak bersandarkan kepada cabaran yang diterima oleh KJ dalam Pemilihan Pemuda UMNO boleh memberikan diorang hak untuk buat spekulasi?

Nampak sangat la peguam PKR ni semuanya melaksanakan Keadilan dengan cara berat sebelah. Diorang cipta persepsi dan buat spekulasi tanpa mempunyai hak yang nyata.

Itu pasal la kita kata yang PKR ni mengamalkan Keadilan Songsang dimana Keadilan itu hanya boleh ditegakkan jika ianya menyebelahi kepentingan mereka.

Kalau ianya merugikan, diorang pasti akan menolak Keadilan tersebut. Maka macam - macam cara la yang akan diorang buat untuk menidakkan Keadilan tu.

Tengok kenyataan Si Tipah Koyak kat atas tu pun cukup la. Tak de pulak dia jelaskan dakwaan yang dibuat secara terperinci. Dia hanya kutip sumber sebarangan.

Jadi, tak heran la kalau sebelum ini semua petisyen yang difailkan oleh PKR kepada mahkamah Pilihan Raya ditolak bulat - bulat. Sebab guna peguam tak bertauliah macam Si Tipah Koyak ni la. Nak isi borang pun tak reti, tapi ada hati nak jadi Peguam!!!      


Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.