Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 29, 2013

SAH!!! Tiada Demokrasi dalam DAP?!!!


Ini semua salah Umno!
Ahli DAP yang lantang persoal mengenai ketelusan parti dikatakan sebagai pengkhianat!
Ahli DAP yang bersuara dikatakan agen Umno!

Ini semua salah Umno!
Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang cuba menjalankan tanggungjawab dalam melaksana undang-undang juga dikatakan 'orang Umno'
Apa sudah jadi, SEMUA SALAH UMNO?

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang berkempen ketika Pemilihan Ahli Jawatankuasa Eksekutif (CEC) ini apakah sesuatu perkara biasa?
Tidak, apakah wajar seorang yang menggunakan status sebagai Setiausaha Agung untuk berkempen demi kepentingan diri sendiri, atau lebih tepat, kepentingan DYNASTI LIM??? 


Pendedahan demi pendedahan telahpun dibuat sebelum ini oleh rakan blogger Peter di laman blog The Dap Insider yang banyak membongkar kezaliman dan cara kuku besi yang di amal kroni Lim...




Apakah ini maksud sebenar demokrasi dalam DAP?

Dimana suara akar umbi akan didengar, akan di ambil peduli?
Kenapa jika ada suara menentang, maka digelar mereka sebagai pengkhianat dan agen Umno sedangkan mereka hanya mahu ketelusan dan amalan demokrasi dalam parti!!!

Bercakap pula soal pemilihan, undi, ketelusan...
Ambiga, orang kuat NGO Bersih yang amat suka menganjurkan perhimpunan jalanan, atas tiket menuntut pilihanraya yang adil kononnya...

NAH!!! Kenapa tidak mahu bersama-sama membantu akar umbi dalam DAP yang kini ditindas dengan begitu tidak adil?

Kenapa Ambiga dan sekutu dalam NGOnya itu mengambil sikap lepas pandang?
Jika benar Ambiga dan sekutu ikhlas memperjuangkan soal ketelusan, hak dan kebebasan, ini masa yang sesuai!!!

Hubungi saja akar umbi yang tertindas itu, terdapat banyak bukti dalam simpanan mereka...

Melainkan Dynasti Lim sudah 'pegang' kamu Ambiga Sreenevasan?!!!

Dalam parti sudahpun menunjukkan sikap angkuh dan zalim, bagaimana pula jadinya kalau memerintah negara?

"YANG RAKUS BAKAL TERIMA PADAH"

PAS masih mahu berkawan?


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.