Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 22, 2013

ABU MAYAT CHIN PENG LAGI PENTING BUAT MAT SYABUN!!!

Dalam dok belek-belek blog Semut Hitam tadi terpandang wajah Mat Sabu. Jom tengok cerita dia kali ni.





Huh! Inilah dia muka manusia yang paling Haprak dalam Malaysia ni. Cakap dia ni boleh buat pentas runtuh, bumbung dewan pun tersembam ke bumi.

Si Mat Syabun ni merupakan salah seorang pemimpin PAS yang benar - benar memberi kemaluan besarnya kepada parti yang KONONnya memperjuangkan Islam tu.

Sia - sia je dia dipilih jadi Timbalan Presiden, tapi dasar perjuangan parti sendiri pun dia tinggalkan begitu sahaja. Pun ada hati nak jadi pejuang Islam?

Kita tengok apa yang Si Mat Syabun ni buat pun cukup la. Ada tak dia berceramah menyeru umat Islam ke arah yang lebih cemerlang? Tak de beb.

Ada tak dia bagi ceramah yang boleh dianggap 'ilmiah' untuk dikongsikan bersama - sama dengan rakyat? Mati hidup semula pun dia takkan buat.

Jadi pemimpin Islam apa kejadahnya kalau semua tu dia tak buat? Nak panggil dia Pejuang Islam macam mana kalau semua tu dia tinggalkan?

Kalau setakat naik atas pentas bagi ceramah pun dok mengutuk orang itu ini sambil menaburkan fitnah tak tentu arah, bukan la pejuang Islam namanya.

Dah la tu. Dia ada hati pulak nak menjaga 'Abu Mayat' Si Chin Peng tu dengan membuat dakwaan yang bukan - bukan terhadap Kerajaan.


Kata Si Mat Syabun tu, Kerajaan ni terlalu takut dengan Chin Peng sampai 'Abu Mayat' Chin Peng pun tak dibenarkan untuk dibawa pulang.

Itu kenyataan yang keluar dari mulut Timbalan Presiden yang kononnya memperjuangkan Islam. Yang kita herannya, kenapa Si Mat Syabun ni tak bersuara bila Islam tu dicabar?

Ke mana hilangnya suara dia tatkala puak - puak Haramjadah tu menuntut agar kalimah Allah dapat digunakan oleh mereka yang bukan Islam?

Bab menjaga nama Allah pun Si Mat Syabun ni tak mampu nak buat. Macam mana pulak dia nak memperjuangkan Islam? Kalau setakat bercakap je buat apa. Tak mendatangkan faedah lansung!!! Orang macam ni, baik humban dalam longkang je!!!

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.