Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 28, 2013

Maki Hamun Bini Mat Yo, Jadikan 'Pak Guard' Terkenal Seperti Artis Popular

Bini Mat Yo Cun


Berbalik pada cerita bini Mat Yo, Aku dapat tahu bahawa tuan punya body yang bersalah sudah pun meminta maaf. Dalam pada itu Pak Guard yang dimaki hamun itu sudah glamour macam artis sekarang. Berebut-rebut peminat hendak bergambar denganya di air port termasuk orang politik yang berkepentingan.

Hari tu bila terpampang muka Pak Guard bergambar bersama anak Peliwat Negara. Apa motif dia nak bergambar dengan Pak Guard tu, besar sangat kes tersebut.
Aku bukan nak bela sikap kurang ajar bini Mat Yo dengan orang tua. Biasa lah kalau dah nama manusia tentu tak pernah sunyi dari melakukan kesilapan, nak-nak lagi bila berlakikan pemain bola bergaji mahal walau kadangkala perfomance tak seberapa bersama JDT.
 
Aku doakan semoga lepas ini nasib Pak Guard akan berubah jadi lebih baik gara-gara kena maki jantan dayus. Kalau tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia..siapa tahukan. Harap setesyen TV atau penerbit filem dan drama sila ambil perhatian perkara ni ok!
 
Kepada bini Mat Yo..ubah-ubah la perangai tu..awak tu perempuan tolong jaga sikit nama baik suami. Muka lawa mana pun kalau buruk perangai tak guna. Jangan sampai bila dah berkedut baru nak menyesal!

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.