Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, January 11, 2015

GUNA PENEROKA BERJIWA PAS UNTUK BIKIN FITNAH, BURUK BETUL PERANGAI PARA PEMIMPIN PAS!!!


Saturday, January 10, 2015

Berita-berita sebegini cukup banyak kita perolehi dari puak-puak PAS terutama selepas mereka terkantoi dan tidak dapat menjawab mengapa mereka melakukan pembaziran, enggan berubah atau kerana mereka terlalu takut untuk menyatakan, penolakan bantuan adalah disebabkan malu untuk menerima daripada UMNO-BN.

Apatah lagi setelah didoktrin dari peringkat PASTI lagi yang UMNO-BN adalah musuh PAS, perasaan kebencian terlalu menebal di hati masing-masing sehingga ke peringkat tidak munasabah.

Menariknya, ketaksuban itulah juga yang seringkali digunakan oleh puak-puak tertentu dalam PAS untuk dijadikan modal bagi menunjukkan buruk dan hodohnya UMNO-BN.

Isu bantuan banjir kepada mangsa-mangsa kini dimainkan lagi oleh PAS menerusi akhbar utama mereka iaitu HARAKAH.

Kisahnya konon seorang peneroka telah 'dianiayai' kerana enggan bersumpah akan menyokong UMNO di sebuah Felda Lebir. Menariknya juga, cerita tersebut langsung tidak menyebut bahawa peneroka berkenaan berada di FELDA, tanah rancangan yang dibangunkan daripada usul UMNO untuk membolehkan orang Melayu memiliki tanah sendiri dan ditentang kuat oleh PAS ketika awal penubuhannya, sebelum PAS cuba menjadikan tanah-tanah rancangan sebagai sarang mereka ketika PAS di dalam Barisan Nasional dahulu.

Mengapa bantuan banjir dikaitkan dengan UMNO? Mengapa tanah rancangan dan setelah bertahun-tahun hidup senang lenang dengan tanah FELDA, langsung tidak dikaitkan dengan UMNO?

Anehnya, kes-kes yang disebut dan disiarkan oleh Harakah adalah kes-kes terpencil yang kalau ditanya kepada para peneroka tersebut, mereka sendiri tidak dapat mengesahkannya. Malah kalau disahkan pun, pengesahan seterusnya ialah para peneroka yang banyak mulut dan banyak alasan itu adalah penyokong kuat PAS sendiri!

Inilah gambar terkini yang berjaya dirakamkan di sebuah kawasan banjir di Kelantan. Pakaian-pakaian yang dibuang di tepi jalan ini merupakan bantuan daripada rakyat Malaysia, yang dikumpul dengan penuh susah payah tetapi kemudiannya menjadi tidak berguna apabila diberikan kepada orang Kelantan atau lebih tepat lagi kepada kalangan penganut parti PAS yang dilanda banjir. Apatah lagi sekarang ini, parti mereka dan Pakatan Rakyat yang mereka sokong, sudah mula cuba mencuri kredit daripada bantuan-bantuan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat.

Sifat menyombong, bongkak dan tidak sedar diri mereka sudah pun muncul seolah-olah mereka sebenarnya langsung tidak belajar daripada musibah yang melanda pada bulan lepas.

Barangkali hanya MUSIBAH YANG LEBIH BESAR DAN BERTURUT-TURUT SEHINGGA MERANAPKAN sekalian rumah kediaman dan menghanyutkan mereka semua, barulah barangkali kesedaran dan sifat rendah diri serta mahu bersyukur, boleh tercetus di hati mereka!!!

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.