Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, January 28, 2015

LIM GUAN ENG KUTUK DAN KEJI KERAJAAN NEGERI KELANTAN SEBAB TAK PANDAI BUAT KERJA!!!

Semakin lama semakin menjadi pula keangkuhan dan kesombongan Ketua Menteri Pulau Pinang ni.. Kalau sebelum ini cina chauvanist ultra kiasu ini menghina adat istiadat dalam upacara yang melibatkan pihak Istana dan kemudiannya pula mencabar Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid untuk mempertahankan sebuah pertubuhan haram, PPS...

Yang terbaru Ketua Menteri Pulau Pinang telah menghina Pentadbiran Kerajaan Negeri Kelantan yang diterajui oleh rakan sebantalnya sendiri di dalam Pakatan Rakyat secara terbuka di hadapan masyarakat cina dikala negeri tersebut dilanda musibah..

Kepada puak-puak PAS..tolong baca apa yang dikatakan oleh Ketua Menteri kesayangan mereka terhadap Kerajaan PAS...

Terjemahan Sin Chew Daily, 27 JAN 2015, halaman 08,

LIM Guan Eng - Ketua Menteri Pulau Pinang membidas Kerajaan PAS Negeri Kelantan sebagai sebuah Kerajaan Negeri yg lemah dan gagal melaksanakan tanggungjawabnya semasa musibah banjir yg melanda Kelantan pada penghujung tahun lalu.

Katanya, semasa banjir besar berlaku, keadaan yg berlaku adalah seolah-olah tiada Kerajaan Negeri yg wujud. Kerajaan yg ada hanya lepas tangan dan tidak tahu melakukan apa apa utk menyelamatkan mangsa mangsa banjir.

Menurut Lim lagi, walaupun Kerajaan PAS Kelantan selama ini terkenal dgn dasar pentadbiran yg bersih tetapi mereka juga harus menjadi sebuah Kerajaan yg boleh membuat kerja untuk rakyat.

Jika Kerajaan Kelantan tidak tahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai sebuah Kerajaan Negeri, adalah lebih baik, mereka jangan menjadi Kerajaan Negeri di Kelantan.

Lim Guan Eng berkata demikian semasa menghadiri satu majlis kempen menambah keahlian parti DAP di Bukit Mertajam semalam.

Inilah wajah sebenar kaum chauvanist ultra kiasu di negara kita hari ini yang semakin lama semakin sombong dan angkuh. Tahniah dan takziah kepada orang-orang Melayu Pulau Pinang khususnya para penganut PAS kerana mengangkat Khalifah Agong Lim Guan Eng ini.

Sumber

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.