Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, April 29, 2013

Bahaya Semakin Dekat - Apa akan terjadi pada bangsa Melayu?




1985 – Lim Kit Siang di dalam bukunya “Malaysia Crisis Of Identity” mengulangi cita-cita DAP mahu mewujudkan “Malaysian Malaysia”dengan menghapuskan hak istimewa orang Melayu.

 

Kita sedia maklum bahawa DAP adalah parti oppurtunis dalam apa keadaan sekali pun. Hasrat mereka untuk meneraju negara dengan mempergunakan PKR & Pas. Mereka tahu sokongan ahli PKR kian merosot dan PKR akan terkubur akhirnya. Mereka juga tahu ahli-ahli Pas kini sudah mencurigai parti yang TIDAK LAGI berlandaskan Islam seperti dulu atau boleh dikatakan Pas sekarang adalah parti SEKULAR dan bukan parti ISLAM lagi. Mereka-mereka inilah sasaran untuk menjadi ahli-ahli baru DAP.

Kita maklum apa yang diperkatakan dalam blog-blog yang anti-kerajaan hampir kesemuanya tidak benar belaka tetapi harus kita ingat apa yang diperkatakan amat menarik minat para pembenci kerajaan BN/UMNO kerana memang itulah angapan mereka selama ini. Persoalannya apakah mereka mampu menambat hati bangsa Melayu. Rasanya agak mustahil selagi PERKASA masih wujud di Malaysia dan selagi perisiwa 13 Mei masih segar di ingatan bangsa Melayu. Yang pasti ia akan mendapat sambutan dari generasi muda yang sudah lupa sejarah bangsanya dan terlalu tebal dengan toleransi kaumnya hingga menidakkan hakikat peristiwa 13 Mei dan menidakkan apa yang termaktub dalam al-Quran bahawa musuh-musuh Islam sentiasa wujud sehingga akhir zaman.

Pastinya yang merasa bahang adalah PKR dan Pas kerana penghijrahan akan berlaku dari golongan yang menjadi target group DAP. Nampaknya DAP akan bertambah kukuh sedangkan PKR & Pas akan bertambah lemah. Begitulah liciknya DAP. DAP umpama gergagi 2 mata. Mendapat kelebihan dari kedua-dua pihak disamping meneruskan agenda nasionalnya untuk menguasai Putrajaya melalui mandat yang diberikan oleh bangsa Melayu di tiap-tiap negeri.

Akhirnya apa akan terjadi pada bangsa Melayu? Jika ia benar-benar berlaku maka akan bermulalah era yang sering diperkatakan, era akhir seumpama Yakjud & Makjud. Kita akan lihat di mana bangsa Melayu yang berkiblatkan DAP akan berkubu dan berlindung seandainya ini terjadi.

Adakah berlindung di sebalik bayang puak pelampau yang memerangi Islam atau bersatu dengan puak-puak Islam yang lain. Sesungguhnya akan ada Dajjal-dajjal kecil dari kalangan orang-orang Islam.

petikan fb nurul nizam

DAP adalah lebih berbahaya dari Parti Komunis Malaya (PKM). Taktik DAP amat halus dan licik. Tidak mudah untuk menghadapi strategi DAP ini tanpa jati diri yg kukuh dan kebijaksanaan dalam berpolitik. Jika PKM, semua mengetahui yg mereka menggunakan taktik kekerasan untuk merampas negara ini. Dan tidak sukar untuk kerajaan menanganinya. Hantarkan saja askar-askar untuk menghapuskan mereka.

Tapi bagaimana untuk menumbangkan DAP ini? Bolehkah kerajaan menghantar askar untuk mengalahkan mereka. Sudah pastilah tidak. Ini kerana DAP adalah komunis dalam bentuk yg baru iaitu satu organisasi politik yg berjuang mengikut perlembagaan. Cara untuk menumpaskan mereka mestilah juga melalui perlembagaan iaitu pilihanraya.


Sudah berapa ramai umat Melayu Islam yg telah tertipu dan terpesona dengan pelbagai helah yg disajikan oleh penganut komunis itu. Dan setiap kali itulah maruah Melayu Islam diinjak-injak dan dipermainkan sewenang-wenangnya oleh parti rasis itu.

Dengan memakai songkok dan lengkap berbaju Melayu semasa berkempen di kawasan Melayu, menggunakan ayat al-Quran dan hadis sebagai modal politik serta berceramah ala ulama agung di dalam masjid adalah strategi licik yg mampu mengkhayalkan umat Melayu.

Sikap org Melayu yg mudah tertarik dengan individu bukan Melayu/Islam yg mesra ajaran Islam @ budaya Melayu turut menyumbang kepada 'kehebatan' DAP ini. Percayalah DAP tidaklah sekuat mana. Sebenarnya sikap umat Melayu Islam lah yg menyebabkan DAP merasakan yg mereka mampu menakluk Malaysia ini.

Jadi apakah penyelesaian kepada masalah ini? Untuk menumbangkan ideologi DAP ini, selain perpaduan umat Melayu Islam yg sering diperkatakan, cara lain ialah dengan memiliki pengamatan politik yg tajam dan dapat membaca dengan baik segala strategi politik parti komunis ini. Jangan bersangka baik sangat dengan segala tindak-tanduk DAP.

Mereka bukannya ikhlas mahu membela nasib Melayu dan bumiputera. DAP hanya mahu memusnahkan pemerintahan Melayu Islam/peribumi di negara ini dan menggantikannya dengan kerajaan Cina. Peganglah satu perkara - DAP atau org Cina sama sekali tidak akan senang duduk selagi mereka tidak dapat menguasai Malaysia. Mereka kini sedang giat berusaha ke arah itu. Persoalannya apakah satu hari nanti mereka mampu menduduki tampuk pemerintahan negara? Hanya masa yang mampu menjawabnya.

Apakah peranan kita sebagai umat Melayu Islam? Perhatikan siapa yg mampu menjaga kestabilan negara dan memastikan Malaysia terus aman. Mungkin ada yg akan mengatakan bahawa BN pun banyak melakukan kesalahan. Ya, BN diterajui oleh manusia yg tidak lari dari kesilapan. Tapi tidak semua yg melakukan penyelewengan. Hanya segelintir saja yg melakukannya. Sesiapa sahaja yang memegang kuasa tidak akan dapat melepaskan diri dari godaan syaitan termasuk alim ulama. Tak perlulah buat bandingan.

Sekurang-kurangnya BN tidak membuatkan satu-satu kaum @ penganut agama di negara ini berasa terancam di bawah pemerintahannya. BN juga tidak mengamalkan politik rasis seperti DAP yg sering memperlekehkan org Melayu dan Islam. BN juga tidak seperti DAP yg sanggup memecahbelahkan perpaduan sesama rakyat Malaysia demi meraih undi. Dan yg penting BN bukan komunis seperti DAP!

Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.