Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 27, 2013

PRU -13 : Selama 5 tahun jadi MP Shah Alam, apa jasa Khalid Samad? ...HamPAS..!!!!



Kerusi Parlimen Shah Alam dihebohkan panas apabila calon baru daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Zulkifli Nordin yang satu ketika dahulu pernah menjadi ahli Pas dan PKR diletakkan di situ menentang calon Pas, Khalid Samad.

Pertembungan bekas rakan se-parti itu dianggap Khalid sebagai satu peluang kepada warga Shah Alam bagi memilih pemimpin mana dirasakan mampu membela nasib mereka.

“Di Shah Alam, tentangan saya adalah Zulkifli , saya rasa rakyat Shah Alam sudah kenal siapa beliau, tak perlulah saya nak cerita. Pandai-pandailah buat pilihan.

“Jika rakyat mahukan seperti itulah yang hendak menjadi wakil suara rakyat di Parlimen, maka pilihlah dia kerana saya tidak sanggup buat seperti mana dia lakukan.

“Tetapi jika rakyat mahukan suara yang berusaha hendak dapatkan keadilan untuk semua dan tidak bertindak seperti golongan yang ekstrem dan rasis maka rakyat pilihlah PR yang benar-benar memperjuangkan nasib rakyat tidak seperti BN,” katanya.



Khalid turut merasakan, beliau mampu menambat hati pengundi di Shah Alam kerana yakin rakyat telah melihat pandangan dan perjuangannya di Parlimen.

Sementara itu, Zulkifli pula dilihat tidak mudah melatah dengan kontroversi mengaitkannya yang didakwa rasis kerana pernah buat kenyataan menghina kaum India 10 tahun lalu. Sila baca di sini.

Baginya, perkara itu sudah berlalu dan beliau boleh diterima kaum India berdasarkan sokongan yang semakin kuat.

“Contoh dapat dilihat ketika penamaan calon, saya dicium dan didukung penyokong India, yang saya sendiri pun tidak sangka dia akan berbuat demikian.

“Kononnya desas desus menyatakan ada bantahan ketika pengenalan calon, nama saya untuk menjadi calon BN Parlimen Shah Alam mendapat tentangan Pemuda India, itu tidak benar kerana yang dukung saya itulah dia Pemuda India..,” katanya.

Jelasnya, beliau sudah pun memohon maaf dan memberi penjelasan berhubung sikapnya dahulu yang diakui rasis serta ekstrem ketika masih menyertai Pas.

“Saya percaya mereka sudah dapat terima saya sebagai calon yang akan membawa semangat 1Malaysia seperti dilaungkan Perdana Menteri kita,” katanya.


Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.