Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 20, 2013

Guna Logo PAS ... Nik Aziz, Hadi Awang SETUJU CIUM TAPAK KAKI LIM KIT SIANG



 DAP dikenali sebagai PARTI ANAK BERANAK yang urusan pentadbirannya dijalankan bagai sebuah syarikat swasta persendirian milik keluarga. Itu identitinya yang tak siapa dapat nafikan.

Pendek kata bila sebut saja DAP orang akan teringatkan DINASTI LIM kerana disebabkan jasa dinasti itulah, kini DAP di puncak kegemilangan sehingga mampu menjadi ABANG BESAR kepada PAS dan mempunyai orang kanan seperti PKR.

Itu cerita dulu kerana beberapa bulan kebelakangan ini imej DINASTI LIM nampaknya sudah tercalar terutama sekali selepas pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP yang berlangsung akhir tahun 2012.

Wujud kebimbangan ketara di kalangan pemimpin dan ahli DAP tentang kemungkinan parti itu akan digantung atau diharamkan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) gara-gara kemelut penyelewengan semasa pemilihan tempohari.


Lebih dramatik lagi bila timbul dakwaan menyatakan ROS tidak mengiktiraf senarai ahli CEC DAP dari pemilihan itu disebabkan banyak keraguan yang timbul.

Proses pemilihan CEC itu sepatutnya lancar seandainya Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng serta MACAI kroninya berpegang teguh pada aspek ketelusan semasa pemilihan itu.

Tapi disebabkan besarnya nafsu untuk menguatkan kedudukan Dinasti Lim, maka berlakulah silap mata di mana kroni Guan Eng iaitu Zairil Khir Johari tiba-tiba sahaja menduduki tangga ke-20 sebagai ahli CEC yang dipilih.

Zairil atau nama sebenarnya ialah Christopher Ross Lim, 100% darah keturunan Cina, dinaikkan kedudukannya sebagai ahli CEC walau hakikatnya tidak terpilih, semata-mata untuk menonjolkan konon ada juga pemimpin Melayu yang menjadi pilihan ahli DAP.

Tambah menimbulkan kecelaruan bila mana seramai 753 ORANG PERWAKILAN INDIA SENGAJA DINAFIKAN HAK memilih hanya semata-mata kelompok pemimpin dan perwakilan itu memusuhi Dinasti Lim.

Disebabkan kecelaruan dan penyelewengan yang berlaku akhirnya meletakkan DAP dalam keadaan tersepit berdepan dengan siasatan selepas ahli-ahli DAP sendiri membuat laporan kepada ROS kerana meragui ketelusan proses pemilihan CEC DAP.


Dan baru sekarang para pemimpin DAP sibuk menyuarakan kebimbangan mereka kalau-kalau DAP terpaksa digantung atau dikuburkan sebelum atau selepas PRU-13, sudah agak terlambat kerana kerosakan yang berlaku sukar sekali diperbetulkan.

Namun seandainya ia menjadi kenyataan, tidak syak lagi BEBAN KESALAHAN itu kelak perlu dipikul oleh DINASTI LIM.

DINASTI LIM akhirnya menggunakan logo PAS sebagai jalan terakhir MENUTUP MALU atas kesilapan yang telah dilakukan. Barangkali ini adalah jalan terbaik untuk 'divert issue' daripada tersepit dengan tindakan menghalang 753 ORANG PERWAKILAN INDIA SECARA SENGAJA DINAFIKAN HAK untuk mengundi dalam pemilihan CEC.

Namun begitu segelintir ahli PAS sebenarnya tidak bersetuju dengan dengan tindakan yang diambil, walaupun mendapat LAMPU HIJAU dari Presiden dan Mursidul Am PAS, Hadi Awang dan Nik Aziz.

Mereka mula mempertikaikan LAMPU HIJAU yang diberikan ... "Mengapa Guna Lambang dan Logo PAS ?"


Ahli dan penyokong PAS ini sebenarnya masih lagi MEMENDAM SAKIT HATI dengan sikap DAP yang menentang DASAR dan PRINSIP PAS secara terang-terangan sepanjang 'berselingkuh dalam selimut' untuk lima tahun ini.

Pun begitu segelintir ahli dan penyokong PAS ini terpaksa menelan bulat-bulat PERSETUJUAN oleh kepimpinan parti walaupun hakikatnya golongan ini nampak secara jelas MANIPULASI minda yang dilakukan oleh DAP terhadap majoriti yang menyokong penggunaan lambang parti PAS ... UNDI ORANG MELAYU.

Walaubagaimanapun, RAKYAT sudah nampak secara jelas taktik menggunakan logo PAS sekadar untuk DAP melepaskan tengkuk yang tersepit akibat KEBODOHAN Dinasti Lim yang TIDAK TELUS sewaktu pemilihan CEC. Sudahlah tidak telus, lebih teruk lagi TIDAK TAHU MENGIRA.

Rakyat perlu fikir secara MENDALAM bagaimana jika sekiranya DAP menjadi 'kuasa dibalik tadbir' pembangkang mentadbir negara ini.

Sudahlah ahli parti ditipu hidup-hidup, rakan dalam parti pembangkang juga TERPAKSA sujud dan tunduk pada jari telunjuk DINASTI LIM.

Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.